Roditelji u kurikulumu ranog i predškolskog odgoja (CROSBI ID 230917)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Visković, Ivana
hrvatski
Roditelji u kurikulumu ranog i predškolskog odgoja
Suradnju roditelja i vrtića moguće je tumačiti kao uključivanje roditelja u odgojno-obrazovni proces - planiranje, organizaciju, provedbu i vrednovanje. No, ponekad se suradnja vrednuju samo kao proces roditeljskog uvažavanja odgajatelja (i ustanove u cjelini) i doprinosa roditelja uvjetima boravka u vrtiću. Inicira se sudjelovanje roditelja u uređenju prostora i javnim manifestacijama. Neposredni ishod najčešće je dopadljiv i doprinosi općoj slici vrtića. Nažalost, često izostaje analiza i vrednovanje procesa te dugoročna dobrobit razvoju osobnosti pojedinca. Partnerstvo kao viša razina suradničkih odnosa podrazumijeva ravnopravan odnos roditelja i stručnih djelatnika u svim aspektima odgoja i obrazovanja pri čemu se priznaje da roditelji imaju primarni utjecaj na život djece. Partnerski odnos podrazumijeva međusobno povjerenje, prihvaćanje i skrb, doživljaj i uvažavanje kompetencija drugih i njihovih vrijednosnih orijentacija, stanovitu dopadljivost drugog te komunikaciju kao operativnu dimenziju odnosa. Socijalno poštovanje i uvažavanje druge osobe prepoznatljivo je kroz ponašanja koja smanjuju osjećaj ovisnosti i ranjivosti, a unapređuju osjećaj doprinosa uz istodobnu percepciju osnovnog identiteta i pouzdanosti drugog partnera.
suradnja; partnerstvo; roditeljstvo; rani i predškolski odgoj i obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Parents in the early childhood and preschool education curriculum.
nije evidentirano
cooperation; partnership; preschool education
nije evidentirano