Utjecaj proširenja marke na osobnost roditeljske marke (CROSBI ID 230909)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Krupka, Zoran ; Butara, Ana
hrvatski
Utjecaj proširenja marke na osobnost roditeljske marke
Jedna od najčešćih strategija predstavljanja novih proizvoda na tržište je proširenje marke. Da bi proširenje marke bilo uspješno mora postojati konzistentnost imidža i kategorije proizvoda roditeljske i proširene marke. Obzirom da u literaturi postoji jaz u proučavanju utjecaja proširenja marke na osobnost (kao jednu od osnovnih komponenti imidža) roditeljske marke, upravo on predstavlja svrhu i glavni doprinos ovog rada. Za potrebe istraživanja kreirane su tri varijante upitnika kojima je mjerena osobnost roditeljske marke koristeći Aakerin model osobnosti marke. Dok je bazična varijanta upitnika mjerila osobnost roditeljske marke bez predstavljenog hipotetskog proširenja, preostale dvije varijante su mjerile osobnost roditeljske marke nakon prezentiranog hipotetskog proširenja unutar iste i u novu kategoriju proizvoda. Rezultati su pokazali da proširenje marke unutar iste kategorije proizvoda ne utječe na promjenu dimenzija osobnosti roditeljske marke, dok proširenje u novu kategoriju utječe.
osobnost marke; proširenje marke; Aakerin model osobnosti marke
nije evidentirano
engleski
The Impact of Brand Extension on Parent Brand Personality
nije evidentirano
brand personality; brand extension; Aaker's model of brand personality
nije evidentirano