Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Temeljne značajke teorije potrošnje u djelima Jeana Baudrillarda, Pierrea Bourdieua i Georgea Ritzera (CROSBI ID 230697)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Stanić, Sanja Temeljne značajke teorije potrošnje u djelima Jeana Baudrillarda, Pierrea Bourdieua i Georgea Ritzera // Revija za sociologiju, 46 (2016), 1; 33-60. doi: 10.5613/rzs.46.1.2

Podaci o odgovornosti

Stanić, Sanja

hrvatski

Temeljne značajke teorije potrošnje u djelima Jeana Baudrillarda, Pierrea Bourdieua i Georgea Ritzera

U radu se prikazuju elementi teorija J. Baudrillarda, P. Bourdieua i G. Ritzera relevantni u kontekstu razvitka društvene misli o fenomenu potrošnje. Premda različito gledaju na potrošnju, tim je autorima zajedničko da uočavaju sve važniju ulogu potrošnje u vremenu i društvu u kom djeluju te se potrošnja u njihovim djelima pojavljuje kao bitna odrednica društvenog života. Teorije spomenutih autora prikazane su kao dominantne u okviru pojedinih razdoblja razvoja društvene teorije o potrošnji. Baudrillard prepoznaje potrošnju kao novu i važnu problematiku, a njegova kritika potrošačkog društva daleko je ispred vremena u kom djeluje. Potrošačke robe za njega su znakovi, a potrošnja vrsta jezika. U analogiji s Marxovim konceptom sredstava proizvodnje Baudrillard kreira koncept sredstava potrošnje kao potrošačkih mjesta koja su sinteza obilja i kalkulativnosti. Bourdieu konstruira klasnu teoriju potrošnje na temelju kulturnih praksi. Potrošačko ponašanje za njega je izraz klasnog položaja. Klasu određuje i njezin položaj u sustavu razlika, odnosno distinkcija od ostalih klasa na temelju kulturnih praksi, objekata i ukusa. U Ritzerovoj teoriji potrošnja postaje snažna pokretačka snaga suvremenog društva, s glavnim ciljem ostvarivanja profita. Promjene u suvremenom društvu Ritzer objašnjava procesom mekdonaldizacije koji se sve više širi na različita područja društvenog života. Promjenom od starih k novim sredstvima potrošnje Ritzer objašnjava transformacije u strukturama i međuljudskim odnosima u suvremenom društvu. Završni dio rada donosi osvrt na teorije spomenutih autora u kontekstu potrošačkog društva te upućuje na njihov doprinos korpusu teorijskih razmatranja fenomena potrošnje.

teorija potrošnje ; potrošnja ; potrošačko društvo ; Baudrillard ; Bourdieu ; Ritzer

nije evidentirano

engleski

Fundamental Attributes of the Theory of Consumption in the Work of Jean Baudrillard, Pierre Bourdieu, and George Ritzer

nije evidentirano

theory of consumption ; consumption ; consumer society ; Baudrillard ; Bourdieu ; Ritzer

nije evidentirano

Podaci o izdanju

46 (1)

2016.

33-60

objavljeno

0350-154X

10.5613/rzs.46.1.2

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice
Indeksiranost