Radio-uspon nevidljivog medija u digitalnom dobu (CROSBI ID 638090)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Grmuša, Tanja ; Gršić, Tea ; Češković, Krunoslav
hrvatski
Radio-uspon nevidljivog medija u digitalnom dobu
Radio je nakon tiska jedan od najdugovječnijih medija današnjice koji prolazi kroz razdoblje transformacije u nastojanju za opstankom na promjenjivom medijskom tržištu. Pojava komercijalnih medija i fenomena senzacionalizma ostavila je traga i na radijski sadržaj u kontekstu uzmicanja nekada popularnih, mozaičnih emisija u korist glazbe. S druge strane, razvoj novih medija i novih tehnologija učinio je radio dostupnijim, ali i promijenio korisničke navike i percepciju medijskog sadržaja, budući da je pažnja korisnika sve raspršenija. Slušatelji radija traže brzu, kratku i pouzdanu informaciju, kakve su i medijske poruke dostupne na digitalnim platformama, posebice na društvenim mrežama s kojima radio ostvaruje uspješnu integraciju. S druge strane, slušatelji žele i zabavne sadržaje, te je važno osigurati ravnotežu između različitih interesa različitih sudionika. Pritom je osobito važno sačuvati povjerenje korisnika u medij, a jamstvo za to su točnost i objektivnost posredovanih informacija. Novo doba traži i nove načine upravljanja medijskim sadržajem na radiju, ali i razvoj novih strategija u privlačenju oglašivača, ali i publike. Stoga se mnogo pažnje usmjerava na kreativnost u programskom i marketinškom sadržaju kao glavni alat privlačenja ciljanih skupina. Istodobno, radio je zbog niskih troškova i dalje kanal prvog izbora komunikacije većini poslovnih subjekata za promociju svojih proizvoda i usluga, među kojima se osobito ističu trgovački centri. Posjetitelji trgovačkog centra Garden Mall bili su naša ciljana skupina za ispitivanje uloge radija kao medija u digitalnom dobu. Kakve su korisničke preferencije posjetitelja trgovačkog centra Garden Mall vezano uz konzumiranje radijskog sadržaja, kakvo je njihovo povjerenje u radio kao medij te kako percipiraju ulogu kreativnosti i novih tehnologija u proizvodnji medijskog sadržaja, temeljna su pitanja na koja ovaj rad nastoji odgovoriti. Empirijski dio rada donosi istraživanje provedeno na uzorku od N=100 ispitanika, posjetitelja trgovačkog centra, tijekom prosinca 2015., metodom ankete (Likertova ljestvica) kako bi se ukazalo na mogućnost širenja iskoristivosti radija kao medija u komunikacijske i marketinške svrhe.
radio ; digitalno doba ; korisničke preferencije ; povjerenje u radio ; kreativnost
Život u digitalnom dobu: društveni aspekti, Zbornik radova, druga međunarodna znanstveno- stručna konferencija iz marketinga i komunikacija / Living in a Digital Age: Social Aspects, Book of Proceedings, Second International Scientific and Professional Conference 'Fedor Rocco' Marketing and Communications objavljen je i na CD ROM-u (ISBN 978-953-57657-9-0). CIP zapis je dostupan u računalnome katalogu Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu pod brojem 000939640.
engleski
Radio-Rise of the Invisible Media in the Digital Age
nije evidentirano
radio ; digital era ; users' preferences ; trust in radio ; creativity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
309-325.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Grmuša, Tanja
Zagreb: Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb
978-953-57657-8-3
Podaci o skupu
Život u digitalnom dobu: društveni aspekti, druga međunarodna znanstveno-stručna konferencija iz marketinga i komunikacija / Living in a Digital Age: Social Aspects, Second International Scientific and Professional Conference 'Fedor Rocco' Marketing and Communications
predavanje
18.03.2016-18.03.2016
Zagreb, Hrvatska