Gauthierova teorija filmskog eseja (CROSBI ID 230531)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Keser, Ivana
hrvatski
Gauthierova teorija filmskog eseja
Guy Gauthier se u svojoj rekapitulaciji dokumentarnog filma bavi tipizacijama u duhu Plantingine karakterizacije nefikcionalnog filma koja “mora biti sugestivna i prosvjetljuca prije negoli umjetna i kontrolirajuca”. Gauthier se u svom razmatranju ne poziva izravno na postojece filmološke definicije dokumentarnoga, nego pribjegava slobodi interdisciplinarnog tumacenja pojavnosti i opstojnosti fiktivnog i cinjenicnog, što ga cini bliskim tumacenju predmeta filmskog eseja. Filmove koje Gauthier karakterizira kao povijesne filmove montaže, analizirajuci ih unutar tipologije Pogleda i refleksije, kao i filmove koje predstavlja kao dokumentarne filmove refleksije (nasuprot filmova direktnog pogleda) imaju redom karakteristike filmskog eseja, koje podrazumijevaju filmove u kojima projekt organizira film i crpi raspoloživi materijal bez preduvjeta prethodnog snimanja. Takav dokumentarac, prema Gauthieru, teži ka viziji cjeline, koja, ovisno o slucaju rezultira poetskom intuicijom, analitickim postupkom, izlaganjem sinteze ili demonstracijom metode, odnosno onim što pociva na granici cinjenicnog i fikcionalnog, improviziranog i neimproviziranog, što ukratko nazivamo filmskim esejem.
film ; esej ; teorija
UDK: 791:43/45
engleski
Gauthier's film essay theory
nije evidentirano
film ; essay ; theory
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Znanost o umjetnosti