Uloga jezičnih igara u poticanju aktivnoga slušanja kod djece predškoslke dobi (CROSBI ID 405171)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Čular, Iva
Cvikić, Lidija
Aladrović Slovaček, Katarina
hrvatski
Uloga jezičnih igara u poticanju aktivnoga slušanja kod djece predškoslke dobi
Jezik je apstraktan sustav znakova te se realizira kroz četiri jezične djelatnosti, a to su slušanje, govorenje, čitanje i pisanje. Svaka od ovih četiriju jezičnih djelatnosti ima svoje komunikacijske, psiholingvističke, sociolingvističke i lingvodidaktičke posebnosti koje se u procesu jezičnog razvoja međusobno isprepliću i nadopunjavaju (Pavličević-Franić, 2005). Dijete aktivnostima slušanja započinje svoj jezični razvoj, pri čemu razvija glasovni, ritmičko-melodijski te naglasni sustav hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, 2005). Slušanje je temelj svake uspješne komunikacije te se može razviti tako da pojedinac zna slušati, a pri tom i razumije poruku koju mu pošiljatelj odašilje. Stoga je potrebno, još od najranije dobi, provoditi vježbe slušanja. U predškolskoj dobi vrlo je važno razvijati aktivno slušanje s razumijevanjem kroz razne jezične igre. Igru možemo definirati kao slobodno izabranu psihofizičku djelatnost čiji sadržaji i forme kretanja omogućuju samoizražavanje djeteta i pružaju mu zadovoljstvo. Igra je osnovna djelatnost djece, dječja potreba te je od posebnog razvojnog značenja jer dijete u igri sazrijeva, razvija se i rasterećuje. Didaktičke igre oblikovane su prema didaktičkim načelima i metodičkim strategijama, a osnovni cilj im je uspješno i svrhovito poučavanje djece. Jezičnu igru je najjednostavnije i najtočnije odrediti kao prostor u kojem se i odrasli i djeca oslobađaju u vlastitom jeziku, u kojem uživaju svladavajući pravila i stječući sposobnost postupanja u skladu s pravilima ili ih (svjesno) krše (Peti- Stanić i Velički, 2008). Temeljni cilj i svrha rada bili su ispitati utječe li provedba jezičnih igara na povećanje uspješnosti aktivnog slušanja. U tu svrhu provedeno je istraživanje u dječjem vrtiću „Cvrčak“ u kojem je sudjelovalo trideset i jedno dijete u dobi od 6 do 7 godina te odgojitelji istog vrtića. Rezultati istraživanja pokazuju da će provedba jezičnih igara pozitivno utjecati na aktivno slušanje djece. Podatci su obrađeni metodom analize sadržaja i neparametrijskim statističkim metodama u SPSS programu za statistiku.
slušanje; hrvatski jezik; jezične igre; predškolski odgoj
nije evidentirano
engleski
The role of language games in development of active listening at preschool children
nije evidentirano
litening; Croatian language; language games; preschool education
nije evidentirano
Podaci o izdanju
52
21.10.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb