Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga jezičnih igara u poticanju aktivnoga slušanja kod djece predškoslke dobi (CROSBI ID 405171)

Ocjenski rad | diplomski rad

Čular, Iva Uloga jezičnih igara u poticanju aktivnoga slušanja kod djece predškoslke dobi / Cvikić, Lidija (mentor); Aladrović Slovaček, Katarina (neposredni voditelj). Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Čular, Iva

Cvikić, Lidija

Aladrović Slovaček, Katarina

hrvatski

Uloga jezičnih igara u poticanju aktivnoga slušanja kod djece predškoslke dobi

Jezik je apstraktan sustav znakova te se realizira kroz četiri jezične djelatnosti, a to su slušanje, govorenje, čitanje i pisanje. Svaka od ovih četiriju jezičnih djelatnosti ima svoje komunikacijske, psiholingvističke, sociolingvističke i lingvodidaktičke posebnosti koje se u procesu jezičnog razvoja međusobno isprepliću i nadopunjavaju (Pavličević-Franić, 2005). Dijete aktivnostima slušanja započinje svoj jezični razvoj, pri čemu razvija glasovni, ritmičko-melodijski te naglasni sustav hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, 2005). Slušanje je temelj svake uspješne komunikacije te se može razviti tako da pojedinac zna slušati, a pri tom i razumije poruku koju mu pošiljatelj odašilje. Stoga je potrebno, još od najranije dobi, provoditi vježbe slušanja. U predškolskoj dobi vrlo je važno razvijati aktivno slušanje s razumijevanjem kroz razne jezične igre. Igru možemo definirati kao slobodno izabranu psihofizičku djelatnost čiji sadržaji i forme kretanja omogućuju samoizražavanje djeteta i pružaju mu zadovoljstvo. Igra je osnovna djelatnost djece, dječja potreba te je od posebnog razvojnog značenja jer dijete u igri sazrijeva, razvija se i rasterećuje. Didaktičke igre oblikovane su prema didaktičkim načelima i metodičkim strategijama, a osnovni cilj im je uspješno i svrhovito poučavanje djece. Jezičnu igru je najjednostavnije i najtočnije odrediti kao prostor u kojem se i odrasli i djeca oslobađaju u vlastitom jeziku, u kojem uživaju svladavajući pravila i stječući sposobnost postupanja u skladu s pravilima ili ih (svjesno) krše (Peti- Stanić i Velički, 2008). Temeljni cilj i svrha rada bili su ispitati utječe li provedba jezičnih igara na povećanje uspješnosti aktivnog slušanja. U tu svrhu provedeno je istraživanje u dječjem vrtiću „Cvrčak“ u kojem je sudjelovalo trideset i jedno dijete u dobi od 6 do 7 godina te odgojitelji istog vrtića. Rezultati istraživanja pokazuju da će provedba jezičnih igara pozitivno utjecati na aktivno slušanje djece. Podatci su obrađeni metodom analize sadržaja i neparametrijskim statističkim metodama u SPSS programu za statistiku.

slušanje; hrvatski jezik; jezične igre; predškolski odgoj

nije evidentirano

engleski

The role of language games in development of active listening at preschool children

nije evidentirano

litening; Croatian language; language games; preschool education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

52

21.10.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Filologija