Struktura priče djece mlađe školske dobi (CROSBI ID 405129)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Marčinković, Lucija
Smajić, Dubravka
Trtanj, Ivana
hrvatski
Struktura priče djece mlađe školske dobi
Cilj je ovog rada ispitati strukturu priče djece mlađe školske dobi, odnosno opisati razlike strukture priče osmogodišnjaka i desetogodišnjaka. Utvrdilo se jesu li sve epizode modela uzročne povezanosti prisutne u pripovijedanju djece mlađe školske dobi, jesu li priče desetogodišnjaka strukturiranije od priča osmogodišnjaka te navode li desetogodišnjaci epizodu situacije u većem postotku u odnosu na osmogodišnjake. Dječja sposobnost pripovijedanja ispitana je uporabom slikovnice Žabo, gdje si? (Frog, where are you?, Mayer 1969.). Uzorak ispitanika činilo je ukupno 20 jednojezične djece govornika hrvatskoga jezika urednoga jezično-govornoga razvoja. Dobne skupine činili su osmogodišnjaci i desetogodišnjaci. Ispitivanje je obuhvatilo podjednak broj djevojčica i dječaka iz dobnih skupina osmogodišnjaka i desetogodišnjaka iako spolne razlike nisu posebno analizirane. Dobiveni tonski zapisi transkribirani su u programskome paketu CHAT. Iako se pretpostavljalo da su priče desetogodišnjaka strukturiranije od priča osmogodišnjaka te da desetogodišnjaci u većem postotku navode epizodu situacije u odnosu na osmogodišnjake, rezultati pokazuju da djeca u dobi od osam godina imaju bolje strukturiranu priču od djece u dobi od deset godina. Također, potvrđeno je da su sve epizode modela uzročne povezanosti zastupljene u pričama djece mlađe školske dobi.
priča; pripovijedanje; spoznaja; struktura priče; mlađa školska dob
nije evidentirano
engleski
The structure of a narrative of young-school age children
nije evidentirano
narrative; narration; cognition; the structure of a narrative; young school-age
nije evidentirano
Podaci o izdanju
38
15.07.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek