Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 828103

Struktura priče djece mlađe školske dobi


Marčinković, Lucija
Struktura priče djece mlađe školske dobi, 2016., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


CROSBI ID: 828103 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Struktura priče djece mlađe školske dobi
(The structure of a narrative of young-school age children)

Autori
Marčinković, Lucija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Mjesto
Osijek

Datum
15.07

Godina
2016

Stranica
38

Mentor
Smajić, Dubravka

Neposredni voditelj
Trtanj, Ivana

Ključne riječi
priča; pripovijedanje; spoznaja; struktura priče; mlađa školska dob
(narrative; narration; cognition; the structure of a narrative; young school-age)

Sažetak
Cilj je ovog rada ispitati strukturu priče djece mlađe školske dobi, odnosno opisati razlike strukture priče osmogodišnjaka i desetogodišnjaka. Utvrdilo se jesu li sve epizode modela uzročne povezanosti prisutne u pripovijedanju djece mlađe školske dobi, jesu li priče desetogodišnjaka strukturiranije od priča osmogodišnjaka te navode li desetogodišnjaci epizodu situacije u većem postotku u odnosu na osmogodišnjake. Dječja sposobnost pripovijedanja ispitana je uporabom slikovnice Žabo, gdje si? (Frog, where are you?, Mayer 1969.). Uzorak ispitanika činilo je ukupno 20 jednojezične djece govornika hrvatskoga jezika urednoga jezično-govornoga razvoja. Dobne skupine činili su osmogodišnjaci i desetogodišnjaci. Ispitivanje je obuhvatilo podjednak broj djevojčica i dječaka iz dobnih skupina osmogodišnjaka i desetogodišnjaka iako spolne razlike nisu posebno analizirane. Dobiveni tonski zapisi transkribirani su u programskome paketu CHAT. Iako se pretpostavljalo da su priče desetogodišnjaka strukturiranije od priča osmogodišnjaka te da desetogodišnjaci u većem postotku navode epizodu situacije u odnosu na osmogodišnjake, rezultati pokazuju da djeca u dobi od osam godina imaju bolje strukturiranu priču od djece u dobi od deset godina. Također, potvrđeno je da su sve epizode modela uzročne povezanosti zastupljene u pričama djece mlađe školske dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ivana Trtanj (mentor)

Avatar Url Dubravka Smajić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marčinković, Lucija
Struktura priče djece mlađe školske dobi, 2016., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Marčinković, L. (2016) 'Struktura priče djece mlađe školske dobi', diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mar\v{c}inkovi\'{c}, L.}, year = {2016}, pages = {38}, keywords = {pri\v{c}a, pripovijedanje, spoznaja, struktura pri\v{c}e, mla\dja \v{s}kolska dob}, title = {Struktura pri\v{c}e djece mla\dje \v{s}kolske dobi}, keyword = {pri\v{c}a, pripovijedanje, spoznaja, struktura pri\v{c}e, mla\dja \v{s}kolska dob}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mar\v{c}inkovi\'{c}, L.}, year = {2016}, pages = {38}, keywords = {narrative, narration, cognition, the structure of a narrative, young school-age}, title = {The structure of a narrative of young-school age children}, keyword = {narrative, narration, cognition, the structure of a narrative, young school-age}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font