Lingvistička analiza Grimmovih bajki iz pedagogijske perspektive (CROSBI ID 405083)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Krajačić, Katarina
Ščukanec, Aleksandra i Bartulović, Marija
hrvatski
Lingvistička analiza Grimmovih bajki iz pedagogijske perspektive
Ovaj interdisciplinarni diplomski rad s područja germanistike i pedagogije prikazivat će fenomen Grimmovih bajki u okviru lingvističke analize bajki iz pedagogijske perspektive. U radu će biti analizirane četiri Grimmove bajke: Matovilka, Pepeljuga, Snjeguljica i Trnoružica. Analiza će se vršiti na izdanjima bajki iz 1994. i 1995. godine te 2000.-2004. godine na hrvatskom i njemačkom jeziku kako bi se utvrdile promjene u jezicima te prikazali fenomeni iz pedagogijske perspektive. Iz pedagogijske perspektive promatrat će se karakterizacija likova, ponajviše roditeljskih likova poput očeva i majki/maćeha u odnosu na glavnog junaka/glavnu junakinju kako bi se utvrdilo kojem roditeljskom odgojnom stilu ti likovi pripadaju. Iz karakterizacije likova pokušat će se odrediti četiri osnovna roditeljska odgojna stila: autoritarni, autoritativni, permisivni i indiferentni. Kao dopuna pedagogijskoj perspektivi ovog rada poslužit će interpretacije i psihoanalitičke teorije bajki Marie-Louise von Franz, Brune Bettelheima te naročito Marca Girarda koji se je posebno posvetio fenomenu roditeljske nesposobnosti prikazane u bajkama braće Grimm. U teorijskom dijelu rada definirat će se bajka kao književna vrsta, prikazat će se teorije postanka i vrste bajki s naglaskom na klasičnu bajku i njene karakteristike.
Grimmove bajke ; lingvistička analiza ; pedagogijska perspektiva ; psihoanaliza
nije evidentirano
engleski
Linguistic Analysis of Grimm's Fairy Tales from a Pedagogical Point of View
nije evidentirano
Grimm's fairy tales ; linguistic analysis ; pedagogical perspective ; psychoanalysis
nije evidentirano
Podaci o izdanju
98
11.07.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb