Povezanost altruizma i vokacijskih preferencija (CROSBI ID 404989)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Jozić, Ivica
Sablić, Marija
Rački, Željko
hrvatski
Povezanost altruizma i vokacijskih preferencija
Cilj je rada ispitati povezanost altruizma i profesionalnih interesa kao bitnih, a nedovoljno istraženih odrednica kvalitete učiteljevih karakternih i metodičkih odlika usmjerenih optimalnom ostvarivanju za učenike postavljenih odgojno-obrazovnih ciljeva. U ovom je korelacijskom istraživanju korišten Upitnik profesionalnih interesa UPI-48 (Šverko i Babarović, 2016), prilagođena Skala altruizma (Raboteg-Šarić, 2002) i za potrebe ovoga istraživanja sastavljeni skup pitanja o područjima volonterskoga djelovanja u zajednici (kao oblika altruizma) te opisa osobnih razloga za volontiranje, kao i subjektivnih percepcija razloga za volontiranje kod drugih osoba. U anonimnom je i dobrovoljnom istraživanju sudjelovalo 100 studenata učiteljskoga studija u Osijeku i Slavonskom Brodu, prosječne dobi 19 godina. U analizi su prikazani deskriptivni pokazatelji, korelacije istraživanih varijabli i analize razlike prosjeka. Rezultati upućuju na povezanosti profesionalnih interesa, altruizma opisanoga individualnim, prosocijalnim oblicima ponašanja, i volonterskih aktivnosti u obrazovnom sustavu u studenata, budućih učitelja (edukatora), na način sukladan nalazima suvremenih istraživanja o profesionalnim interesima i proaktivnom, altruističnom djelovanju u zajednici. U istraživanju su opisane implikacije odnosa istraživanih konstrukata altruizma i profesionalnih interesa u studenata, kao i odnosa profesionalnoga savjetovanja, selekcije, obrazovanja, ali i mentoriranja i napredovanja učitelja, u cilju planiranja, nadgledanja i reguliranja trenutne i buduće kvalitete odgojno-obrazovnoga rada studenata–budućih učitelja, ali i u obrazovnom sustavu trenutno djelujućih edukatora.
altruizam; profesionalni interesi; učitelji; kvaliteta nastave
nije evidentirano
engleski
Relationship of altruism and vocational preferences
nije evidentirano
altruism; professional interests; teachers; teaching quality
nije evidentirano
Podaci o izdanju
41
13.07.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek