Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Upravljanje marketingom nacionalnih i parkova prirode u funkciji izgradnje imidža zemlje kao turističke destinacije (CROSBI ID 404932)

Ocjenski rad | specijalistički sveučilišni poslijediplomski rad

Malešević, Kristina Upravljanje marketingom nacionalnih i parkova prirode u funkciji izgradnje imidža zemlje kao turističke destinacije / Ozretić Došen, Đurđana (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2016

Podaci o odgovornosti

Malešević, Kristina

Ozretić Došen, Đurđana

hrvatski

Upravljanje marketingom nacionalnih i parkova prirode u funkciji izgradnje imidža zemlje kao turističke destinacije

Upravljanje imidžom zemlje kao turističke destinacije važno je područje marketinškog djelovanja. Turističko tržište je izrazito turbulentno i turisti traže doživljaj autohtone destinacije. Stoga bi se prirodne atrakcije, kao komparativna prednost zemlje, trebale isticati kao jedan od važnih čimbenika utjecaja na imidž zemlje i promišljeno turistički valorizirati. Da bi se smjestile u svijesti potencijalnih posjetitelja, zemlje moraju poticati promociju zaštićenih područja ali u isto vrijeme i brinuti o njihovom očuvanju i zaštiti što je često veliki izazov. Nacionalni i parkovi prirode atraktivan su turistički potencijal zemalja stoga bi njihova turistička valorizacija i odgovorno marketinško upravljanje trebalo biti jedan od važnih koncepata razvoja imidža zemlje. To se odnosi i na Republiku Hrvatsku kao zemlju s velikim brojem prirodnih atrakcija. U dosadašnjim istraživanjima u Republici Hrvatskoj nije se istraživalo upravljanje marketingom nacionalnih i parkova prirode. Institut za turizam proveo je 2006. godine TOMAS istraživanje o stavovima i potrošnji posjetitelja parkova, ali i u tom istraživanju sudjelovalo je svega 6 nacionalnih parkova i 2 parka prirode. Zbog toga je provedeno izviđajno primarno kvalitativno istraživanje na namjernom, prigodnom uzorku od 15 parkova (6 nacionalnih parkova i 9 parkova prirode). Nastojalo se otkriti kakva je uloga marketinga u parkovima, kako se odvija proces oblikovanja elemenata marketinškog miksa, postoji li konkurencija među parkovima, kakva je konkurentska pozicija parkova u turističkoj ponudi zemlje te kakva su mišljenja o ulozi krovne marke Parkovi Hrvatske u promicanju vrijednosti turističke ponude i izgradnji imidža Republike Hrvatske. Ograničenje istraživanja je namjerni, prigodni uzorak i mišljenje jednog od zaposlenika parka (ravnatelja parka ili osobe zadužene za marketinške aktivnosti u parku) o marketinškom upravljanju parkovima. Buduća istraživanja mogla bi se usmjeriti prema istraživanju mišljenja o kvaliteti ponude parkova i motivaciji posjetitelja za izbor određenog parka kao i o etabliranosti krovne marke Parkovi Hrvatske i njenom utjecaju na promicanje vrijednosti turističke ponude i razvoju imidža Republike Hrvatske kao turističke destinacije.

marketing; nacionalni i parkovi prirode; imidž zemlje

nije evidentirano

engleski

Marketing management of national and nature parks in the development of the country image as a tourist destination

nije evidentirano

marketing; national and nature parks; country image

nije evidentirano

Podaci o izdanju

86

12.07.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija