Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nestandardni leksik učenika u ranom učenju hrvatskoga jezika (CROSBI ID 404886)

Ocjenski rad | diplomski rad

Šporčić, Martina Nestandardni leksik učenika u ranom učenju hrvatskoga jezika / Vodopija, Irena (mentor); Krumes Šimunović, Irena (neposredni voditelj). Osijek, Slavonski Brod, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2015

Podaci o odgovornosti

Šporčić, Martina

Vodopija, Irena

Krumes Šimunović, Irena

hrvatski

Nestandardni leksik učenika u ranom učenju hrvatskoga jezika

Rad se bavi nestandardnim leksikom učenika u ranom učenju hrvatskoga standardnoga jezika. Prije polaska u školu djeca govore materinski jezik koji su usvojili u obitelji i okolini. Polaskom u školu, govoreći zavičajnim idiomom, počinju učiti standardni jezik, a on je uređen normama i propisima. Učenicima mlađe školske dobi potrebno je ukazati na pogrješno izgovorene ili napisane riječi, ali nije potrebno dodatno pojašnjavati pojmove koje ne poznaju. Učenicima je teško iskazati vlastite misli, osjećaje, ideje zbog nedovoljno bogatog rječnika ili straha od ismijavanja drugih pa tvore nove riječi kojima pokazuju sposobnost proizvodnje novih riječi i rečenica. Proučavanjem nastave hrvatskoga jezika u mlađim razredima osnovne škole, u radu se želi istražiti na koji način učenici tvore riječi u pisanom i usmenom izražavanju te u kolikoj mjeri su ovladali standardnim hrvatskim jezikom. Rezultati ovoga istraživanja ukazali su da učenici starije školske dobi poznaju više pojmova hrvatskoga jezika rabeći vlastito znanje, iskustva, jezičnu kompetenciju i kreativnost, ali i logiku govora i logičko zaključivanje koji su im omogućili stvaranje novih riječi, uspješnu komunikaciju i međusobno razumijevanje. Odstupanje od standardnoga jezika u govorenom i pisanom izražavanju dopušteno je učenicima razredne nastave sve dok se ne susretnu s gramatikom i pravopisom.

hrvatski standardni jezik; dječje novotvorenice; jezične pogrješke; nestandardni leksemi

nije evidentirano

engleski

Students non-standard lexis in early croatian languagae acquisition

nije evidentirano

standard Croatian language; children's neologisms; linguistic errors; nonstandard lexemes

nije evidentirano

Podaci o izdanju

72

03.07.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek, Slavonski Brod

Povezanost rada

Filologija