Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Jezične vježbe za učenike s poteškoćama u čitanju i pisanju u mlađoj školskoj dobi (CROSBI ID 404877)

Ocjenski rad | diplomski rad

Makarević, Lidija Jezične vježbe za učenike s poteškoćama u čitanju i pisanju u mlađoj školskoj dobi / Vodopija, Irena (mentor); Krumes Šimunović, Irena (neposredni voditelj). Osijek, Slavonski Brod, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2015

Podaci o odgovornosti

Makarević, Lidija

Vodopija, Irena

Krumes Šimunović, Irena

hrvatski

Jezične vježbe za učenike s poteškoćama u čitanju i pisanju u mlađoj školskoj dobi

U ovom radu iznijet je kratak prikaz jezičnog razvoja djeteta, razvoj govora, čitanja i pisanja. Objašnjava se pojam disleksije, disgrafije, simptomi i tipovi poteškoća kao i disleksija i disgrafija u Nastavnom planu i programu za osnovnu školu. U središnjem dijelu rada preporučuje se radni materijal za učitelje, predlažu se jezične vježbe u nastavi Hrvatskoga jezika i to vježbe za učenike s lakšim poteškoćama u čitanju i pisanju. Provedeno je i akcijsko istraživanje. Prikupljanje podataka usmjereno je bilo na anketiranje sedamdeset i devet studenata učiteljskih fakulteta u Slavonskom Brodu, Osijeku i Zagrebu. Provedeni su intervjui s devet učitelja razredne nastave i dva defektologa, priložene su fotografije i videozapisi. U sklopu akcijskog istraživanja proveden je nastavni sat Hrvatskog jezika na kojemu je u redovnoj nastavi sudjelovalo i nekoliko učenika sa specifičnim poteškoćama u čitanju i pisanju. Istraživanje je pokazalo da je neophodna edukacija studenata učiteljskih fakulteta o poteškoćama čitanja i pisanja. Predlaže se uvođenje kolegija na kojima će studenti učiti o poteškoćama čitanja i pisanja, predlaže se više praktične nastave za studente i dodatna edukacija. Istraživanjem se željelo pokazati i način na koji učitelji na satu Hrvatskoga jezika mogu pomoći učenicima s lakšim poteškoćama čitanja i pisanja od 1. do 4. razreda kao i koje jezične vježbe koristiti.

disleksija; disgrafija; jezične vježbe; poteškoće čitanj i pisanja; mlađa školska dob

nije evidentirano

engleski

Language exercises for the pupils with reading and writing difficulties in younger school age

nije evidentirano

dyslexia; dysgraphia; language exercises; reading and writing difficulties; younger school age

nije evidentirano

Podaci o izdanju

150

09.10.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek, Slavonski Brod

Povezanost rada

nije evidentirano