Čitanje s razumijevanjem u nastavi hrvatskoga jezika (CROSBI ID 404875)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Devčić, Nikolina
Vodopija, Irena
Krumes Šimunović, Irena
hrvatski
Čitanje s razumijevanjem u nastavi hrvatskoga jezika
Diplomskim radom Čitanje s razumijevanjem u nastavi Hrvatskoga jezika nastojalo se utvrditi mogu li strategije čitanja unaprijediti razumijevanje teksta i tako olakšati i ubrzati učenje kao i može li takav pristup čitanju povećati zanimanje učenika za čitanje.Polazište za istraživanje bilo je pregled aktualnih čitanki triju različitih autora, a cilj je bio utvrditi razinu na kojoj se potiče čitanje s razumijevanjem u aktualnim čitankama od 1. do 4. razreda osnovne škole. Proveden je i upitnik na 59 učitelja razredne nastave, a nastojalo se utvrditi zastupljenost čitanja s razumijevanjem u razrednoj nastavi. Primarno istraživanje bilo je akcijsko istraživanje koje je provedeno na 23 učenika jednoga razreda. Započeto je anketom i ispitom znanja. Provedene su aktivnosti tijekom kojih su učenici podučeni trima strategijama čitanja - nadgledanje, odgovaranje i postavljanje pitanja i sažimanje. U teorijskom dijelu rada objašnjeno je što je to čitanje, čitanje s razumijevanjem, strategije čitanja i čitanje u mlađoj školskoj dobi. Ovim se radom nastojala istaknuti važnost čitanja s razumijevanjem u svim aspektima ljudskoga života, a potrebno ga je poticati od samoga početka školovanja.
čitanje s razumijevanjem; strategije čitanja; nastava Hrvatskoga jezika
nije evidentirano
engleski
Reading comprehension in the Croatian language teaching
nije evidentirano
reading comprehension; reading strategies; Croatian language teaching
nije evidentirano
Podaci o izdanju
102
03.07.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek, Slavonski Brod