Prihvaćenost samoposlužnih blagajni među potrošačima u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 404846)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kljajić, Kristina
Kristina Petljak
hrvatski
Prihvaćenost samoposlužnih blagajni među potrošačima u Republici Hrvatskoj
Razvoj informatičkih i komunikacijskih tehnologija uzrokovao je velike promjene na maloprodajnom tržištu. Maloprodavači su prisiljeni internacionalizirati svoje poslovanje i uvoditi inovacije kako u asortiman tako i u način posluživanja, dostavu i naplatu kupovine. Tu se javlja prostor, a i potreba za uvođenjem tehnoloških inovacija poput samoposlužne tehnologije u maloprodajni poslovni proces. Budući da su potrošači danas spremni sve manje vremena provesti u kupovini, a za kratko vrijeme procesa kupnje zahtijevaju sve više informacija o proizvodima koje kupuju, glavni motivi za uvođenje samoposlužne tehnologije u prodavaonice su pružiti kupcima veći izbor usluga te omogućiti jednostavniju i bržu kupovinu. Najrasprostranjeniji oblik samoposlužne tehnologije unutar prodavaonice su samoposlužne blagajne. Samoposlužna blagajna je aparat na kojem potrošači sami skeniraju proizvode koje su izabrali, spreme ih u vrećice te sami plate račun. U svrhu otkrivanja prihvaćenosti samoposlužnih blagajni od strane hrvatskih potrošača, razloga korištenja odnosno nekorištenja samoposlužnih blagajni te prikupljanja ideja za njena moguća unaprjeđenja provedeno je istraživanje metodom fokus grupe. Radi bolje usporedbe i analize podataka ispitanici fokus grupa bili su podijeljeni na korisnike i nekorisnike samoposlužne blagajne. Analizirajući rezultate istraživanja zaključuje se da samoposlužna blagajna još uvijek nije u potpunosti prihvaćena od strane hrvatskih potrošača te da se na nju gleda isključivo kao na pomoćnu blagajnu. Jedan od glavnih razloga neprihavaćenosti samoposlužne blagajne su učestale tehničke pogreške koje se javljaju prilikom njezina korištenja te se upravo zbog toga zaključuje da ona ima velik potencijal za napredak.
samoposlužna tehnologija; samoposlužne blagajne; maloprodaja; potrošači; fokus grupa
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina
engleski
Acceptance of self-checkouts among Croatian consumers
nije evidentirano
self-service technology; self-checkouts; retail; consumers; focus group
nije evidentirano
Podaci o izdanju
76
12.07.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb