Utjecaj recesije na prodaju luksuznih glisera u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 404845)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Rudelj, Milan
Petljak, Kristina
hrvatski
Utjecaj recesije na prodaju luksuznih glisera u Republici Hrvatskoj
Istraživanje utjecaja recesije na prodaju luksuznih roba je temeljni cilj ovog rada. Luksuzna dobra, osim redovne funkcije, zadovoljavaju i određene psihološke potrebe pojedinca, a luksuz je općenito povezan sa simboličkim, prestižem i percepcijom razlikovnosti. Recesije su stvarnost suvremenih nacionalnih ekonomija i globaliziranog internacionalnog gospodarstva. U radu je opisano tržište luksuznih dobara u svijetu s posebnim osvrtom na tržište Republike Hrvatske i doba recesije. Istaknuta su obilježja recesije kao i promjene ponašanja potrošača u tom periodu. Provedeno empirijsko istraživanje koje je obuhvatilo razdoblje od jedanaest godina fokusiralo se na sukladnost variranja bruto društvenog proizvoda i prodaje luksuznih plovila s ciljem analiziranja na praktičnom primjeru utječe li recesija na prodaju luksuzne robe – luksuznih glisera u Republici Hrvatskoj. Zaključak je kako recesija zaista utječe na prodaju luksuznih dobara - u ovom slučaju luksuznih glisera u Republici Hrvatskoj. Ukoliko se recesija operacionalizira preko bruto društvenog proizvoda i dovede u odnos s prodajom luksuznih proizvoda, onda je smjer te veze pozitivan, kad raste bruto društveni proizvod raste i prodaja luksuznih glisera i obrnuto. Veza je vrlo jaka, a koeficijenti korelacije iznose 0, 893 (za cijeli period), odnosno 0, 951 u slučaju fokusa na period recesije. Može se tvrditi kako recesija ima značajan utjecaj na prodaju luksuznih glisera u Republici Hrvatskoj, a variranje ovih pojava je takvo da u doba recesije pada prodaja luksuznih glisera.
luksuzna dobra; recesija; luksuzna marka; luksuzni gliseri; Republika Hrvatska
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina
engleski
The impact of the recession on the sale of luxury speed boats in Croatia
nije evidentirano
luxury goods; recession; luxury mark; luxury speed boats; Republic of Croatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
70
12.07.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb