Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj recesije na prodaju luksuznih glisera u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 404845)

Ocjenski rad | diplomski rad

Rudelj, Milan Utjecaj recesije na prodaju luksuznih glisera u Republici Hrvatskoj / Petljak, Kristina (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2016

Podaci o odgovornosti

Rudelj, Milan

Petljak, Kristina

hrvatski

Utjecaj recesije na prodaju luksuznih glisera u Republici Hrvatskoj

Istraživanje utjecaja recesije na prodaju luksuznih roba je temeljni cilj ovog rada. Luksuzna dobra, osim redovne funkcije, zadovoljavaju i određene psihološke potrebe pojedinca, a luksuz je općenito povezan sa simboličkim, prestižem i percepcijom razlikovnosti. Recesije su stvarnost suvremenih nacionalnih ekonomija i globaliziranog internacionalnog gospodarstva. U radu je opisano tržište luksuznih dobara u svijetu s posebnim osvrtom na tržište Republike Hrvatske i doba recesije. Istaknuta su obilježja recesije kao i promjene ponašanja potrošača u tom periodu. Provedeno empirijsko istraživanje koje je obuhvatilo razdoblje od jedanaest godina fokusiralo se na sukladnost variranja bruto društvenog proizvoda i prodaje luksuznih plovila s ciljem analiziranja na praktičnom primjeru utječe li recesija na prodaju luksuzne robe – luksuznih glisera u Republici Hrvatskoj. Zaključak je kako recesija zaista utječe na prodaju luksuznih dobara - u ovom slučaju luksuznih glisera u Republici Hrvatskoj. Ukoliko se recesija operacionalizira preko bruto društvenog proizvoda i dovede u odnos s prodajom luksuznih proizvoda, onda je smjer te veze pozitivan, kad raste bruto društveni proizvod raste i prodaja luksuznih glisera i obrnuto. Veza je vrlo jaka, a koeficijenti korelacije iznose 0, 893 (za cijeli period), odnosno 0, 951 u slučaju fokusa na period recesije. Može se tvrditi kako recesija ima značajan utjecaj na prodaju luksuznih glisera u Republici Hrvatskoj, a variranje ovih pojava je takvo da u doba recesije pada prodaja luksuznih glisera.

luksuzna dobra; recesija; luksuzna marka; luksuzni gliseri; Republika Hrvatska

Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina

engleski

The impact of the recession on the sale of luxury speed boats in Croatia

nije evidentirano

luxury goods; recession; luxury mark; luxury speed boats; Republic of Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

70

12.07.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija