Franšizno poslovanje kao strategija u trgovini medicinskih tehnologija i opreme (CROSBI ID 404831)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Krpan, Igor
Dunković, Dario
hrvatski
Franšizno poslovanje kao strategija u trgovini medicinskih tehnologija i opreme
Franšiza se javlja kada tvrtka (davatelj franšize) svoje trgovačko ime (brend) i svoj način (sistem poslovanja, know-how) daje na korištenje određenoj osobi ili grupi (primatelju franšize) koja se slaže da će poslovati u skladu s uvjetima ugovora o franšizi. Prisutne su brojne podjele kao i vrste franšiza te franšiznog poslovanja s kojima se moguće susresti u istraživanju i praksi. Razlozi korištenja franšiznog poslovanja najčešće se opisuju korištenjem dviju teorija: agencijskom teorijom i teorijom nedostatka potencijala (resursa). Franšizno poslovanje ima značajan utjecaj na gospodarstvo u svijetu.U trgovini medicinskim tehnologijama i proizvodima ono je relativno nov koncept koji pruža mogućnost inovativnim tvrtkama brži i lakši prodor na tržište koje je tradicionalno iznimno kompetitivno. U ovom je radu promatrano poduzeće koje je zahvaljujući inovativnosti svog proizvoda, u svoje poslovanje implementiralo koncept franšiza s ciljem optimalnog unaprijeđenja prodaje i stvaranja bolje pozicije na tržištu. U prvom dijelu razmatra se franšizno poslovanje (definicija, značajke, teorijski okvir i razvoj franšiza), a u drugom dijelu se proučava primjer franšiznog poslovanja u sektoru medicinske djelatnosti. Cilj ovog rada je analizirati franšizno poslovanje kao strategiju poslovanja u trgovini medicinskih proizvoda i usluga.
franšizam; franšizno poslovanje; medicinska oprema
diplomski studij Trgovina
engleski
Franchising as a strategy in the trade of medical technology and equipment
nije evidentirano
franchising; franchised business; medical equipment
nije evidentirano
Podaci o izdanju
45
07.07.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb