Približavenje tradicijske glazbe djeci predškolske dobi (CROSBI ID 637654)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Sučić, Goran ; Gergorić, Anita
hrvatski
Približavenje tradicijske glazbe djeci predškolske dobi
Prihvaćanje i doživljavanje estetskih osobina gotovo je uvijek emocionalno obojeno. Glazbena nastava se u ranom školskom obrazovanju ostvaruje putem pjevanja, sviranja, slušanja glazbe, glazbenog stvaralaštva kao i pokreta na glazbeni poticaj, i ne postoji nikakav razlog da djeci ne približimo taj neophodno potreban doživljaj umjetničkog dijela i u ranijoj predškolskoj dobi. Bezrazložno, zapostavljeni glazbeni sadržaji i aktivnosati u odgojno obrazovnom sustavu su upravo narodno stvaralaštvo i tradicijska glazba. Dakle, rad inicira potrebu intenzivnijeg približavanja tradicijeske glazbe djeci predškolke dobi pomoću integriranog razvojnog kurikuluma u umjetničkim područjima. Empirujski dio rada ukuzuje na negativan utjecaj masovnih mdija u kojima moderna glazba postaje sve populrnija te sve više potiskuje vrijenosti tradicijske glazbe. Tradicijska je glazba jako važna za estetski odgoj djeteta, stoga je potrebno da se u vrtićkoj dobi upoznaju s tom vrstom glazbe. U tome najveću ulogu imaju roditelji i odgojitelji, koji su anketirani u cilju razvoja suradničkog odnosa kojim bi se dijete zaštitilo neselektivnog pristupa ponudivši im vrijednosti koji proizilaze iz tradicijke glazbe. Ovim istraživanjem pokušat će se izmeđuostalog odgovoriti na pitanja kolika je razina osvještenosti kod roditelja i odgajatelja i kakvo je njihovo mišljenje o važnosti tradicijske glazbe za taj dječji uzrast. Ključne riječi ; glazba, tradicija, dijete, odgoj, doživljaj kultura
glazba; tradicija; dijete; odgoj; doživljaj; kultura
Rad izložen na međunarodnom znanstvenom skupu s međunarodnom recenzijom. Rad objavljen u cijelosti
engleski
Convergence with traditional music preschool children
nije evidentirano
music; traditions; children; education; experience; culture
nije evidentirano
Podaci o prilogu
157-166.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Dijete, igra, stvaralaštvo
Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir.
Split : Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
978-953-7395-94-0
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096