Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Osobine ličnosti kao prediktori sklonosti impulzivnom kupovanju kod žena (CROSBI ID 404811)

Ocjenski rad | diplomski rad

Bitanga, Marita Osobine ličnosti kao prediktori sklonosti impulzivnom kupovanju kod žena / Vukasović Hlupić, Tena (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2016

Podaci o odgovornosti

Bitanga, Marita

Vukasović Hlupić, Tena

hrvatski

Osobine ličnosti kao prediktori sklonosti impulzivnom kupovanju kod žena

Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi doprinos osobina ličnosti Pet-faktorskog modela u objašnjavanju sklonosti impulzivnom kupovanju kod žena te utvrditi postoji li razlika u sklonosti impulzivnom kupovanju s obzirom na dob sudionica i najčešći način plaćanja. Istraživanje je provedeno putem interneta, a sudjelovale su 554 punoljetne žene s područja Republike Hrvatske. Sudionice su ispunjavale upitnik Pet-faktorskog modela ličnosti (BFI 44 ; Benet-Martinez i John, 1998), a kao mjera sklonosti impulzivnom kupovanju korištena je Skala sklonosti impulzivnom kupovanju. Rezultati multiple multiple regresijske analize pokazali su značajan pozitivan doprinos ekstraverzije i neuroticizma te negativan doprinos savjesnosti objašnjenju sklonosti impulzivnom kupovanju. Preostale osobine ličnosti (ugodnost i otvorenost prema iskustvu) nisu se pokazale kao značajni prediktori objašnjenju varijance kriterija. Testiranjem razlike između ekstremnih skupina sudionica po dobi nije pronađena značajna razlika, odnosno sudionice se ne razlikuju u sklonosti impulzivnom kupovanju ovisno o dobi. Prema najčešćem načinu plaćanja, sudionice su podijeljene u dvije skupine – one koje češće plaćanju karticama i one kojima je češći način plaćanja gotovina. Rezultati su pokazali da je skupina sudionica, kojima je najčešći način plaćanja karticae, značajno sklonija impulzivnom kupovanju naspram sudionicama koje najčešće plaćaju gotovinom.

impulzivno kupovanje; osobine ličnosti; žene; dob; način plaćanja

nije evidentirano

engleski

Women personality traits as predictors of impulse buying tendency

nije evidentirano

impulsive buying; personality traits; women; age; payment method

nije evidentirano

Podaci o izdanju

32

11.07.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija