Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mišljenja učenika mlađe školske dobi o nastavnim područjima u nastavi glazbene kulture (CROSBI ID 404804)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kristić, Ivana Mišljenja učenika mlađe školske dobi o nastavnim područjima u nastavi glazbene kulture / Šulentić Begić, Jasna (mentor); Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2016

Podaci o odgovornosti

Kristić, Ivana

Šulentić Begić, Jasna

hrvatski

Mišljenja učenika mlađe školske dobi o nastavnim područjima u nastavi glazbene kulture

Prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu iz 2006./07. godine nastava Glazbene kulture provodi se prema otvorenom modelu. Učenici se kroz otvoreni model u nastavi glazbe, u prvim trima razredima osnovne škole, susreću s nastavnim područjima pjevanja, sviranja, slušanja glazbe, elemenata glazbene kreativnosti te u četvrtom razredu s područjem izvođenja glazbe i glazbenim pismom, a umjesto elemenata glazbene kreativnosti uvode se glazbene igre. Nadalje, otvorenost se očituje u slobodnom izboru nastavnih sadržaja kao i slobodnom izboru pjesama i odabiru skladbi za slušanje što potiče učitelja na bolji i kreativniji rad. Prema otvorenom modelu, područje slušanja glazbe je obvezno i središnje u nastavi glazbe i njime se razvija glazbeni ukus učenika, dok su ostala nastavna područja varijabilna, tj. ovise o učitelju. U okviru diplomskog rada provedeno je istraživanje u OŠ Stjepana Antolovića u Privlaci, u ožujku 2016. godine u prvom i trećem razredu. Svrha je istraživanja bila dobivanje povratne informacije o učeničkoj zainteresiranosti i preferencijama nastavnih područja u nastavi glazbene kulture s obzirom na razred. Rezultati istraživanja pokazali su kako učenici pokazuju zainteresiranost za nastavu glazbene kulture, ali i za izvođenjem nastavnih područja. Najveće preferencije pokazali su prema nastavnom području pjevanja i glazbenih igara. Prema otvorenom modelu središnja aktivnost nastave je slušanje glazbe i učenicima su se upravo najviše svidjele glazbene igre uz slušanje glazbe. Kako je ovo istraživanje pokazalo da učenici vole nastavu glazbe i sve njezine sastavnice, učitelj im to treba i omogućiti. Budući da otvorenim modelom učitelj ima potpunu slobodu, on ju treba iskoristiti tako da prema željama učenika oblikuje nastavu glazbe, a slušanje tretira kao središnju i obveznu aktivnost.

nastava glazbe; otvoreni model; područja u nastavi glazbe; sloboda učitelja

nije evidentirano

engleski

Opinions of students of younger school age on educational areas in teaching of music

nije evidentirano

teaching of music; open model; the area in teaching of music; the freedom of teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

90

11.07.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija