Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zastupljenost slušanja glazbe u nastavi i udžbenicima glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole (CROSBI ID 404803)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kujek, Tihana Zastupljenost slušanja glazbe u nastavi i udžbenicima glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole / Šulentić Begić, Jasna (mentor); Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2016

Podaci o odgovornosti

Kujek, Tihana

Šulentić Begić, Jasna

hrvatski

Zastupljenost slušanja glazbe u nastavi i udžbenicima glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole

Prema otvorenom modelu koji je stupio na snagu školske godine 2006./07., nastava glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole temelji se na nastavnim područjima pjevanja, sviranja, slušanja glazbe i elemenata glazbene kreativnosti. Najveći pozitivan pomak u slušanju glazbe pojavljuje se u nastavnom planu i programu iz 2006. godine kojim slušanje postaje obvezna i središnja aktivnost nastave, dok su ostala područja varijabilna. Budući da se novi nastavni plan i program zalaže za otvoreni model, zadatak slušanja jest razvoj glazbenog ukusa i upoznavanje glazbenih djela. Također, na nastavi glazbe učenici stječu praktične vještine koje nije moguće obuhvatiti udžbenikom. Udžbenici koji se koriste u nastavi glazbe sadrže sva četiri nastavna područja koji su više namijenjeni učiteljima nego učenicima. U okviru diplomskoga rada provedeno je istraživanje u OŠ Bratoljuba Klaića u Bizovcu, tijekom ožujka i početkom travnja u prvim trima razredima. Svrha je istraživanja uočiti zastupljenost provođenja nastavnog područja slušanja glazbe u nastavi i udžbenicima glazbene kulture u prvim trima razredima osnovne škole. Rezultati istraživanja pokazali su kako slušanje glazbe nije u potpunosti središnja aktivnost nastave, što je potvrđeno i analizom udžbenika Glazbeni krug. Nadalje, učitelji, kao i udžbenici, najviše preferiraju nastavno područje pjevanje u nastavi koje ne može biti središnja aktivnost jer nema glazbeno-umjetničko opravdanje. Iako nastavno područje slušanja glazbe učitelji provode u nastavi, ono u potpunosti ne zadovoljava zahtjeve otvorenog modela. Budući da otvoreni model slušanje tretira kao jedinu obveznu aktivnost u nastavi glazbe, učitelji se toga trebaju i pridržavati te učenicima omogućiti aktivno slušanje glazbe. Samo se aktivnim slušanjem razvija glazbeni ukus i kritički odnos prema glazbi.

aktivno slušanje; nastava glazbe; otvoreni model; slušanje glazbe; udžbenik

nije evidentirano

engleski

The representation of listening to music in teaching and textbooks of music education in the first three grades of primary school

nije evidentirano

active listening; music education; open model; listening to music; textbook

nije evidentirano

Podaci o izdanju

72

11.07.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija