Promocija zdravlja razvojem socio-emocionalnih kompetencija u školskom okruženju (CROSBI ID 746622)
Druge vrste radova | ostalo
• Obrazovni materijal (nedefinirano )
Podaci o odgovornosti
Takšić, Vladimir ; Smojver-Ažić, Sanja
hrvatski
Promocija zdravlja razvojem socio-emocionalnih kompetencija u školskom okruženju
Istraživanja u posljednjih 10-15 godina pokazuju kako programi socijalnog i emocionalnog učenja predstavljaju konkretan pristup za smanjenje problematičnih ponašanja kod djece i mladih, promovirajući istovremeno njihovu socijalnu prilagodbu i akademski uspjeh. Cilj je ovih programa učiniti djecu i mlade otpornijima na razne psihološke probleme na način da se potiču vještine prepoznavanja i upravljanja emocijama kod sebe i drugih, kontrole vlastitih reakcija, empatije i prosocijalnog ponašanja i slično. Stručnjaci u obrazovanju prepoznaju važnost promicanja zdravlja te socijalnih i emocionalnih kompetencija primjenom programa u školi. Uspješna primjena programa usmjerenih na razvoj socijalnih i emocionalnih vještina podrazumijeva osposobljenost stručnjaka i učitelja. U inicijalnoj edukaciji učitelja postoje sadržaji usmjereni na razumijevanja problematike rizičnih ponašanja, ali nedovoljno su usmjereni razvoju specifičnih vještina. U programima studija za zanimanja socijalni pedagog i edukacijski rehabilitator integrirani su sadržaji usmjereni na stjecanje znanja i vještina za neposredni rad u prevenciji, detekciji, tretmanu i post- tretmanskoj zaštiti djece i mladih. Učinkovita primjena preventivnih programa podrazumijeva da se osim inicijalne edukacije osiguraju i programi cjeloživotnog učenja kojima je cilj kontinuirano osposobljavanje učitelja i stručnih suradnika za planiranje, razvoj i provedbu programa promocije zdravlja u školskom okruženju. Program cjeloživotnog učenja „Socio- emocionalne kompetencije u promociji zdravlja u školskom okruženju“ omogućuje dodatno usavršavanje i nadogradnju postojećeg znanja za sustavno planiranje, vođenje i evaluaciju suvremenih preventivnih programa prevencije ovisnosti te šire, promocije zdravlja.
promocija zdravlja ; socijalne kompetencije ; emocionalne kompetencije ; školsko okruženje
nije evidentirano
engleski
Health promotion through Development of Socio- Emotional Competence in School Settings
nije evidentirano
Health Promotion ; Social Competence ; Emocional Competence ; School Settings
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Rijeka: Katedra za socijalnu medicinu i epidemiologiju, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci
52
2016.
nije evidentirano
objavljeno