Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 826260

Promocija zdravlja razvojem socio-emocionalnih kompetencija u školskom okruženju


Takšić, Vladimir; Smojver-Ažić, Sanja
Promocija zdravlja razvojem socio-emocionalnih kompetencija u školskom okruženju
Rijeka: Katedra za socijalnu medicinu i epidemiologiju, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2016


Naslov
Promocija zdravlja razvojem socio-emocionalnih kompetencija u školskom okruženju
(Health promotion through Development of Socio- Emotional Competence in School Settings)

Autori
Takšić, Vladimir ; Smojver-Ažić, Sanja

Izdavač
Katedra za socijalnu medicinu i epidemiologiju, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2016

Stranica
52

Ključne riječi
Promocija zdravlja ; socijalne kompetencije ; emocionalne kompetencije ; školsko okruženje
(Health Promotion ; Social Competence ; Emocional Competence ; School Settings)

Sažetak
Istraživanja u posljednjih 10-15 godina pokazuju kako programi socijalnog i emocionalnog učenja predstavljaju konkretan pristup za smanjenje problematičnih ponašanja kod djece i mladih, promovirajući istovremeno njihovu socijalnu prilagodbu i akademski uspjeh. Cilj je ovih programa učiniti djecu i mlade otpornijima na razne psihološke probleme na način da se potiču vještine prepoznavanja i upravljanja emocijama kod sebe i drugih, kontrole vlastitih reakcija, empatije i prosocijalnog ponašanja i slično. Stručnjaci u obrazovanju prepoznaju važnost promicanja zdravlja te socijalnih i emocionalnih kompetencija primjenom programa u školi. Uspješna primjena programa usmjerenih na razvoj socijalnih i emocionalnih vještina podrazumijeva osposobljenost stručnjaka i učitelja. U inicijalnoj edukaciji učitelja postoje sadržaji usmjereni na razumijevanja problematike rizičnih ponašanja, ali nedovoljno su usmjereni razvoju specifičnih vještina. U programima studija za zanimanja socijalni pedagog i edukacijski rehabilitator integrirani su sadržaji usmjereni na stjecanje znanja i vještina za neposredni rad u prevenciji, detekciji, tretmanu i post-tretmanskoj zaštiti djece i mladih. Učinkovita primjena preventivnih programa podrazumijeva da se osim inicijalne edukacije osiguraju i programi cjeloživotnog učenja kojima je cilj kontinuirano osposobljavanje učitelja i stručnih suradnika za planiranje, razvoj i provedbu programa promocije zdravlja u školskom okruženju. Program cjeloživotnog učenja „Socio- emocionalne kompetencije u promociji zdravlja u školskom okruženju“ omogućuje dodatno usavršavanje i nadogradnju postojećeg znanja za sustavno planiranje, vođenje i evaluaciju suvremenih preventivnih programa prevencije ovisnosti te šire, promocije zdravlja.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA