Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odrednice kompulzivne kupnje : slučaj trgovačkog centra u Hrvatskoj (CROSBI ID 230186)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Anić, Ivan-Damir ; Dlačić, Jasmina ; Jelenc, Lara Odrednice kompulzivne kupnje : slučaj trgovačkog centra u Hrvatskoj // Privredna kretanja i ekonomska politika, 25 (2016), 1; 7-36

Podaci o odgovornosti

Anić, Ivan-Damir ; Dlačić, Jasmina ; Jelenc, Lara

hrvatski

Odrednice kompulzivne kupnje : slučaj trgovačkog centra u Hrvatskoj

Kompulzivna kupnja je oblik ovisnosti i predstavlja kupnju koja premašuje potrebe i raspoloživa sredstva pojedinca. Za razliku od impulzivne kupnje koju potiču maloprodavači jer pridonosi rastu prodaje, kompulzivna kupnja je etičko pitanje, jer može imati negativne posljedice za kupce, njihove obitelji i kreditore. Ovaj rad istražuje utjecaj demografskih čimbenika, čimbenika sklonosti hedonizmu i utilitarističkoj kupnji te utjecaj čimbenika maloprodajnog miksa na sklonost kompulzivnoj kupnji. Analiziran je slučaj trgovačkog centra u Hrvatskoj. Podaci su analizirani primjenom faktorske analize i modelom višestruke regresije. Rezultati pokazuju da je intenzitet kompulzivne kupnje u analiziranom slučaju identičan u odnosu na razvijene zemlje. Kompulzivnu kupnju najviše potiču sklonost hedonizmu i čimbenici u maloprodajnom miksu kao zanimljivost centra te mogućnost informiranja i učenja. Mlađi potrošači i potrošači s višim dohotkom skloniji su kompulzivnoj kupnji od starijih potrošača i potrošača sa nižim dohotkom. Sklonost utilitarističkoj kupnji negativno je povezana s kompulzivnom kupnjom. Međutim, spol, atmosfera u trgovačkom centru, asortiman proizvoda i usluga te uslužnost osoblja nisu statistički značajno povezani s kompulzivnom kupnjom u promatranom slučaju. Rezultati imaju implikacije za blagostanje potrošača i menadžment maloprodaje i mogu biti smjernica u promicanju društveno odgovornog poslovanja i edukacije potrošača da bi se smanjile negativne posljedice kompulzivne kupnje.

ponašanje potrošača pri kupnji ; kompulzivna kupnja ; društveno odgovorno poslovanje ; maloprodajni miks ; trgovački centar

Rad je nastao temeljem potpore projekata Sveučilišta u Rijeci pod brojevima 13.02.1.2.01., 13.02.1.3.07 i 13.02.2.2.12.

engleski

Determinants of compulsive buying : the case of shopping centre in Croatia

nije evidentirano

consumer purchasing behaviour ; compulsive buying behaviour ; corporate social responsibility ; retail mix ; shopping centre

nije evidentirano

Podaci o izdanju

25 (1)

2016.

7-36

objavljeno

1330-187X

1847-7860

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice
Indeksiranost