Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 825828

Obilježja socijalne kognicije u osoba s poremećajem iz spektra autizma, posebnim jezičnim teškoćama i intelektualnim teškoćama


Škrobo, Maja; Šimleša, Sanja; Ivšac Pavliša, Jasmina
Obilježja socijalne kognicije u osoba s poremećajem iz spektra autizma, posebnim jezičnim teškoćama i intelektualnim teškoćama // Logopedija, 6 (2016), 1; 6-13 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


Naslov
Obilježja socijalne kognicije u osoba s poremećajem iz spektra autizma, posebnim jezičnim teškoćama i intelektualnim teškoćama
(Features of social cognition in individuals with Autism Spectrum Disorder, specific language impairment and intellectual disabilities)

Autori
Škrobo, Maja ; Šimleša, Sanja ; Ivšac Pavliša, Jasmina

Izvornik
Logopedija (1330-5484) 6 (2016), 1; 6-13

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Socijalna kognicija ; teorija uma ; poremećaj iz spektra autizma ; posebne jezične teškoće ; intelektualne teškoće
(Social cognition ; theory of mind ; Autism Spectrum Disorder ; specific language impairment ; intellectual disabilities)

Sažetak
Socijalna kognicija uključuje procese obrade socijalnih signala i spoznaju o ljudima kao o društvenim bićima (spoznaja o njihovim osjećajima, namjerama i motivaciji, znanjima i vjerovanjima). Općenito se može reći da se ona odnosi na sve kognitivne procese koji su aktivni u opažanju ponašanja i zaključivanju o mentalnim stanjima drugih ljudi. Odstupanja u razvoju socijalne kognicije mogu biti prepoznata već u dojenačkoj dobi. U ovom radu prikazana su obilježja socijalne kognicije u tri različita tipa teškoća. Skupine djece s poremećajem iz spektra autizma (PSA-om), posebnim jezičnim teškoćama (PJT-om) i intelektualnim teškoćama pokazuju odstupanja u socijalnoj kogniciji, no njihova se obilježja socijalne kognicije razlikuju. U ranom razdoblju dok djeca još nemaju dijagnozu, moguće su teškoće pri razlikovanju ovih poremećaja zbog sličnih obilježja. Poznavanjem razlika koje djeca pokazuju u razvoju socijalne kognicije, olakšana je i rana dijagnostika te diferencijalna dijagnostika između navedenih skupina. Budući da su obilježja socijalne kognicije povezana s usvajanjem jezika i komunikacije, poznavanjem obilježja socijalne kognicije u ove tri dijagnostičke skupine logopedi će moći osmisliti i provoditi primjerene oblike podrške.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb