Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Jedna priča - dva pripovjedača: slikovnica kao pripovijed (CROSBI ID 14060)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Narančić Kovač, Smiljana Jedna priča - dva pripovjedača: slikovnica kao pripovijed. Zagreb: ArTresor naklada, 2015

Podaci o odgovornosti

Narančić Kovač, Smiljana

hrvatski

Jedna priča - dva pripovjedača: slikovnica kao pripovijed

Uspostavlja se semiotički model slikovnice kao pripovijedi koji pokazuje da se u slikovnici jedna priča posreduje dvama diskursima. Polazi se od općega modela pripovijedi u kojemu se prepoznaje svim pripovijedima zajednička pripovjedna potka, koju čine oblik priče i oblik diskursa. Dokazuje se da je pripovjedač, kao načelo organizacije pripovjednih informacija, pripovjedna konstanta i da pripada obliku diskursa. Stoga svaki diskurs uključuje pripovjedača, pa tako i svaki od dvaju slikovničkih diskursa, jezični ili verbalni, i slikovni ili vizualni. Analiziraju se zasebna svojstva slikovničkih diskursa i medijski uvjetovane strategije jezičnoga i slikovnoga pripovjedača koje se primjenjuju s ciljem posredovanja različitih, ali analognih pripovjednih značenja. Analiziraju se moguće kombinacije svojstava pripovjedača s posebnim naglaskom na pripovjedna gledišta, odnosno na kombinacije različitih vrsta fokalizacije. Moguće kombinacije svojstava pronađene su u pojedinačnim slikovnicama koje se opisuju kao primjeri pripovjednih strategija dvaju pripovjedača (ukupno je analizirana 121 slikovnica iz korpusa anglofonih i hrvatskih djela). Spomenuta semiotička struktura slikovnice odražava se i na pripovjednu komunikaciju, te se opći model pripovjedne transmisije modificira i usklađuje s uspostavljenim modelom pripovjedne slikovnice. Zbog umnažanja parova pripovjedača i pripovjedanika (zbog dvaju zasebnih diskursa), specifičan je i proces čitanja slikovnice, koji je izrazito interaktivan. Nadalje, slikovnica pretpostavlja višekratno čitanje i po sebi je metafikcionalna jer značenja posreduje i svojom trodimenzionalnošću. Čitatelj se stapa s dvama pripovjedanicima i uspostavlja dijalog dvaju pripovjedača da bi rekonstruirao priču. Rezultati istraživanja pružaju temelj za studije različitih aspekata slikovnice, za bolje razumijevanje procesa čitanja i razumijevanja pripovjednih značenja, za analizu i interpretaciju pojedinačnih slikovnica, a u okviru interdisciplinarne naratologije i za razlikovanje slikovnice i drugih srodnih vrsta pripovijedi.

slikovnica; pripovijed; diskurs; priča; fokalizacija; pripovjedač; model pripovjedne komunikacije; čitatelj

Knjiga uključuje i opsežniji sažetak na engleskom jeziku (str. 439-442).

engleski

One Story and Two Narrators: The Picturebook as a Narrative

nije evidentirano

picturebook; narrative; discourse; story; focalisation; narrative communication; reader

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: ArTresor naklada

2015.

978-953-8012-04-4

448

Raspon;

objavljeno

Povezanost rada

Filologija