Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 825754

Percepcija svrhe dječjih vrtića od strane roditelja i djece


Romstein, Ksenija; Zelić, Marija Željka; Posavec, Renata
Percepcija svrhe dječjih vrtića od strane roditelja i djece // Didaktički izazovi II
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2016. str. 108-110 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 825754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percepcija svrhe dječjih vrtića od strane roditelja i djece
(Preschool children’s and parents’ perception of the main purpose of kindergartens)

Autori
Romstein, Ksenija ; Zelić, Marija Željka ; Posavec, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Didaktički izazovi II / - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2016, 108-110

Skup
Didaktički izazovi II

Mjesto i datum
Osijek, RH, 20-21.5.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
kvaliteta institucijskog predškolskog odgoja ; odnos odraslih i djece ; očekivanja roditelja ; uloge odgojitelja ; vršnjačka interakcija
(quality of preschool education ; relations between adults and children ; parents’ expectations ; preschool teachers’ roles ; peer interaction)

Sažetak
Kvaliteta ranog i predškolskog odgoja danas se uobičajeno dijeli u dvije dimenzije: strukturalnu i procesualnu. Dok se strukturalna dimenzija uglavnom odnosi na materijalne uvjete rada, opremljenost dječjih vrtića, vrtićke rutine, omjer djece i odraslih te kontinuirano usavršavanje odgojitelja, u procesualnoj se dimenziji naglasak stavlja na interakciju odraslih i djece, vršnjačku interakciju te programsko usmjerenje dječjeg vrtića. Kako bi se saznalo nešto više o poželjnim procesima u dječjim vrtićima, intervjuirano je 37 djece predškolske dobi i anketirano je 37 roditelja djece uključene u dječje vrtiće. Kvalitativna analiza podataka pokazuje kako su odrasli više usmjereni na strukturalnu dimenziju i to posebice u dijelu rutina (sigurnost, hranjenje, spavanje, toalet i higijena). Djeca su više orijentirana prema procesualnoj dimenziji i to u dijelu vršnjačke interakcije. Kada roditelji govore o procesualnoj dimenziji tada im je bitna kvaliteta odnosa odgojitelja i djeteta, a vršnjačke odnose stavljaju u drugi plan. Djeca, pak, preferiraju vršnjačku interakciju, dok odnose s odraslima vide kao kontrolirajuće i regulacijske te manje bitne. Dobiveni rezultati ukazuju kako postoje razlike u viđenjima svrhe dječjih vrtića od strane djece i odraslih i to u obje dimenzije kvalitete. Nadalje, otvaraju se pitanja uloge odgojitelja, koji svakodnevno balansiraju između zahtijeva roditelja, potreba djece i vlastitih očekivanja u kontekstu interakcijskih procesa, zbog čega je potrebno dimenzije kvalitete ranog odgoja propitivati s različitih stajališta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ksenija Romstein (autor)

Avatar Url Marija Zelić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Romstein, Ksenija; Zelić, Marija Željka; Posavec, Renata
Percepcija svrhe dječjih vrtića od strane roditelja i djece // Didaktički izazovi II
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2016. str. 108-110 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Romstein, K., Zelić, M. & Posavec, R. (2016) Percepcija svrhe dječjih vrtića od strane roditelja i djece. U: Didaktički izazovi II.
@article{article, year = {2016}, pages = {108-110}, keywords = {kvaliteta institucijskog pred\v{s}kolskog odgoja, odnos odraslih i djece, o\v{c}ekivanja roditelja, uloge odgojitelja, vr\v{s}nja\v{c}ka interakcija}, title = {Percepcija svrhe dje\v{c}jih vrti\'{c}a od strane roditelja i djece}, keyword = {kvaliteta institucijskog pred\v{s}kolskog odgoja, odnos odraslih i djece, o\v{c}ekivanja roditelja, uloge odgojitelja, vr\v{s}nja\v{c}ka interakcija}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti}, publisherplace = {Osijek, RH} }
@article{article, year = {2016}, pages = {108-110}, keywords = {quality of preschool education, relations between adults and children, parents’ expectations, preschool teachers’ roles, peer interaction}, title = {Preschool children’s and parents’ perception of the main purpose of kindergartens}, keyword = {quality of preschool education, relations between adults and children, parents’ expectations, preschool teachers’ roles, peer interaction}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti}, publisherplace = {Osijek, RH} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font