Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 825656

Poticanje socijalne interakcije putem socijalnih priča u dječaka s poremećajem iz spektra autizma


Jančec, Magdalena; Šimleša, Sanja; Frey Škrinjar, Jasmina
Poticanje socijalne interakcije putem socijalnih priča u dječaka s poremećajem iz spektra autizma // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (2016), 87-99 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Poticanje socijalne interakcije putem socijalnih priča u dječaka s poremećajem iz spektra autizma
(The encouragement of social interaction by means of social stories in a boy with autism spectrum disorder)

Autori
Jančec, Magdalena ; Šimleša, Sanja ; Frey Škrinjar, Jasmina

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 52 (2016); 87-99

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Poremećaj iz spektra autizma ; visokofunkcionirajući autizam ; socijalne interakcije ; socijalne priče ; video modeliranje
(Autism spectrum disorders ; high functioning autism ; social interactions ; social stories ; video modeling)

Sažetak
Socijalne priče su kratke priče, pisane i prilagođene djeci s poremećajem iz spektra autizma čiji je cilj poboljšanje socijalnih i/ili komunikacijskih vještina djece, podučavanjem primjerenih oblika ponašanja u socijalnim situacijama. Socijalne priče često se koriste u intervencijskim programima za djecu s poremećajem iz spektra autizma, najčešće s ciljem smanjenja nepoželjnih ponašanja te u podučavanju socijalnih vještina. Suvremena istraživanja utjecaja socijalnih priča na poticanje socijalnih vještina djece s poremećajem iz spektra autizma još uvijek nisu potvrdila njihovu učinkovitost, a ovaj rad, čiji je cilj ispitivanje utjecaja socijalnih priča putem video modeliranja na vještine socijalne interakcije dječaka s visokofunkcionirajućim autizmom, prvo je istraživanje učinkovitosti socijalnih priča u Republici Hrvatskoj. U istraživanju je sudjelovao dječak (5, 2) s dijagnozom visokofunkcionirajućeg autizma. U podučavanju vještina socijalne interakcije korištene su socijalne priče putem video modeliranja. Kako bi se ostvario cilj rada, provedeno je istraživanje u obliku studije slučaja, sastavljeno od kvantitativnog i kvalitativnog djela. Kvantitativni dio istraživanja donosi rezultate mjerenja učestalosti iniciranih socijalnih interakcija u dječaka, kroz dvije vremenske točke te rezultate mjerenja učestalosti odgovorljivosti na interakciju iniciranu od strane vršnjaka, kroz dvije vremenske točke. U kvalitativnom dijelu istraživanja, prikazani su rezultati procjene kvalitete iniciranja interakcije u dječaka, kroz dvije vremenske točke, te kvalitete odgovorljivosti na interakciju iniciranu od strane vršnjaka, kroz dvije vremenske točke. Rezultati potvrđuju hipoteze istraživanja ; potvrđuju učinkovitost socijalnih priča u podučavanju socijalnih vještina sudionika istraživanja, ukazuju na potrebu za implementacijom socijalnih priča putem video modeliranja u daljnje ciljeve za sudionika istraživanja kao i na potrebu za daljnjim istraživanjima učinkovitosti socijalnih priča putem video modeliranja u populaciji djece s visokofunkcionirajućim autizmom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Časopis indeksira:


  • Scopus