Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Mediatization of religion in the context of religious transformation (CROSBI ID 230090)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Pavić, Željko Mediatization of religion in the context of religious transformation // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 14 (2016), 2; 283-297

Podaci o odgovornosti

Pavić, Željko

engleski

Mediatization of religion in the context of religious transformation

U ovome se radu aktualna teza o medijatizaciji religije pokušava staviti u kontekst teorija koje pokušavaju objasniti kretanje religioznosti i položaja religije u suvremenim društvima. Današnja se situacija stavlja u kontekst transformacije religije te se analizira na koji način medijatizacija religije utječe na taj kontekst. Time se medijatizacija promatra kao proces koji se nalazi pod utjecajem transformacije religije, ali i kao djelomično neovisan proces koji utječe na religijsku transformaciju potičući specifičan duhovni pluralizam i individualizam (post) modernih zapadnih društava u kojemu se pojavljuju nove, eklektične forme religioznosti. U tom se smislu osobito analizira pitanje utjecaja medijatizacije na osporavanje religijskih autoriteta te internet kao nov medij koji svojom decentraliziranošću ima potencijalno jak utjecaj na transformaciju religije i religijskih autoriteta. Zaključuje se da je medijatizacija vrlo složen i dvostran proces čije se značenje i doseg ne bi trebali prenaglašavati jer mnogim situacijama medijsko posredovanje religije služi samo kao pojačavanje postojećih teritorijalnih, licemu- lice religijskih zajednice te se nalazi pod kontrolom formalnih religijskih vođa.

mediatization ; transformation of religion ; secularization ; Internet ; socio-cultural changes.

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

14 (2)

2016.

283-297

objavljeno

1334-2312

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija

Poveznice
Indeksiranost