Intertekstualnost "Šegrta Hlapića" (CROSBI ID 56570)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Narančić Kovač, Smiljana
hrvatski
Intertekstualnost "Šegrta Hlapića"
U radu se analizira dječji roman "Čudnovate zgode šegrta Hlapića" Ivane Brlić-Mažuranić s obzirom na načine njegove intertekstualnosti, tj. uspostavljanja dijaloškoga odnosa s drugim ranijim tekstovima i diskursima. U analizi romana primjenjuje se metodološki obrazac koji razlikuje tri glavne vrste interteksta: doslovno preuzimanje, oponašanje i žanrovsku podudarnost (Wilkie-Stibbs 2004), a pojedini se primjeri razvrstavaju prema taksonomiji prethodnih tekstova Johna Stephensa (1992). Zaključuje se da je "Hlapić" roman izrazite intertekstualnosti i da ga njegova intertekstualnost dodatno određuje kao reprezentativno djelo dječje književnosti.
Čudnovate zgode šegrta Hlapića, intertekstualnost, dječja književnost, dječji roman, hrvatska dječja književnost
Rad je prethodno izložen na međunarodnoj znanstvenoj konferenciji "Od čudnovatog do čudesnog. 100 godina Čudnovatih zgoda šegrta Hlapića" koji je u organizaciji Hrvatske udruga istraživača dječje književnosti, Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, Društva hrvatskih književnika, Grada Slavonskoga Broda, Ogranka Matice hrvatske Slavonski Brod i Agencije za odgoj i obrazovanje održan u Zagrebu i Slavonskom Brodu 18-20. travnja 2013. godine.
engleski
The intertextuality of "Hlapich the Apprentice"
nije evidentirano
The Strange Adventures of Hlapich the Apprentice, intertextuality, children's literature, the children's novel, Croatian children's literature
nije evidentirano
Podaci o prilogu
63-88.
objavljeno
Podaci o knjizi
„Šegrt Hlapić“ od čudnovatog do čudesnog: zbornik radova
Majhut, Berislav ; Narančić Kovač, Smiljana ; Lovrić Kralj, Sanja
Zagreb : Slavonski Brod: Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti ; Ogranak Matice hrvatske u Slavonskom Brodu
2015.
978-953-57604-1-2