Promišljanje učitelja o izazovima i barijerama inkluzije učenika s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 230058)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kranjčec Mlinarić, Jelena ; Žic Ralić, Anamarija ; Lisak, Natalija
hrvatski
Promišljanje učitelja o izazovima i barijerama inkluzije učenika s teškoćama u razvoju
Ovim istraživanjem želio se dobiti uvid u promišljanja učitelja o inkluziji djece s poteškoćama, profesionalnim izazovima te barijerama koje na tom području opažaju i na koje nailaze. U istraživanju je sudjelovalo trideset devet učitelja razredne i predmetne nastave s područja Varaždinske županije. Intervju je korišten kao metoda prikupljanja podataka. Intervjui su se snimali, a materijali su se potom transkribirali te je provedena kvalitativna analiza podataka. Učitelji iskazuju načelnu potporu procesu inkluzije, ali uočljivo je da se različito nose s profesionalnim izazovima. Inkluziju uglavnom smatraju pozitivnom i dobrom za učenike s poteškoćama i za njihove vršnjake tipičnog razvoja. Ipak, vidljivo je da na njihovo mišljenje utječe i vrsta poteškoće učenika te razredi s velikim brojem učenika što za posljedicu ima nemogućnost posvećivanja učenicima s poteškoćama u njihovu radu. Kao najznačajnije barijere izdvajaju učitelje odnosno njihovu (ne)spremnost za rad s učenicima s poteškoćama, (ne) motiviranost te needuciranost, različite vrste poteškoća učenika, premali broj stručnih suradnika, premali broj asistenata u nastavi, fizičke prepreke te uvjete u nastavnom radu. Prepoznavanjem prepreka koje postoje u radu učitelja, prihvaćajući njihovu perspektivu, daju se jasne smjernice za osiguranje kvalitetne potpore učiteljima u radu, kao i cjelokupnog procesa edukacijskog uključivanja učenika s poteškoćama.
barijere ; djeca s poteškoćama ; inkluzija ; učitelji
nije evidentirano
engleski
Teachers’ reflections on the challenges and barriers for integration of students with disabilities
nije evidentirano
teachers ; students with disabilities ; integration ; barriers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
65 (Tematski broj)
2016.
233-247
objavljeno
0037-654X
1849-532X