Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 825091

Igra zvuka i prostora


Slovenec, Blaženka; Smernić, Katarina; Radović, Nikol
Igra zvuka i prostora // Zbornik sažetaka radova / Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata (ur.).
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, 2016. str. 132-133 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


Naslov
Igra zvuka i prostora
(The game of sound and space)

Autori
Slovenec, Blaženka ; Smernić, Katarina ; Radović, Nikol

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Zbornik sažetaka radova / Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata - Zagreb : Hrvatsko matematičko društvo, 2016, 132-133

ISBN
978-953-6862-27-6

Skup
7. kongres nastavnika matematike

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.06. - 01.07.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Zvuk; ton; koncertni prostor; odjek; amfiteatar u Epidauru; materijali; oblici i konstrukcije koncertnih dvorana
(Sound; tone; concert hall; echo; amphitheater at Epidaurus; materials; forms and constructions concert halls)

Sažetak
Na nekom koncertu slušatelj uživa u zvuku koji reproduciraju različita glazbala. Kakva mora biti koncertna dvorana da bi oku bila lijepa a da se zvuk u njoj osjeća ugodno? Postoje mnogi prostori u kojima je zvuku neugodno, u kojima se kristalno čist i jasan ton lomi, reflektira i pretvara u kakofoniju i tada se zvuk srami što kao nepogoda udara o bubnjić slušatelja, koji se mršti i ljuti na zvuk kao da je krivica njegova. Zadaća je arhitektonske akustike da prostor učini i oku i uhu ugodnim, a to nije nimalo lak zadatak, pri kojem se moraju zadovoljiti mnogi jednakovažni uvjeti. U prostoru ne smije biti vanjske buke, jeke, ne smije nastajati ni rezonancija. Zvuk na svakom mjestu u prostoru mora biti iste glasnoće, a odjek tako malen da ne bi došlo do preklapanja uzastopnih tonova. Osim toga na svojstva zvuka u prostoru utječe vrsta materijala, raspored elemenata interijera i oblik samog prostora/dvorane. Posebno je teško ispuniti uvjet što kraćeg odjeka (early reflections) od cca 80 ms nakon prvobitnog tona, koji između prvog tona i njegovog ekvivalentnog odjeka mora biti što kraći, kako bi slušatelj imao osjet blizine zvučnog izvora. Kako oblik prostora/ dvorane utječe na zvuk? Koja je uloga bočnih stijena i stropa? Zašto je zvukova ekipa za tulum drvena, hrapava, vapnenasta? Zašto ga groznica trese od metala, betona i nepravilnih oblika? Zašto je zvuk najsretniji u amfiteatru u Epidauru, kad mu se posreći da tamo nastupa? Na sva ova pitanja i još nešto više, odgovorit će vam zvuk igrom u prostoru.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Fizika, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
007-0072284-2287 - Geopotencijal i geodinamika Jadrana (Geo++Adria) (Tomislav Bašić, )

Ustanove
Geodetski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Nikol Radović, (175642)