Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

2D na 3D - dinamični pristup (CROSBI ID 637332)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Martinić, Ivana ; Mladinić, Petar ; Radović, Nikol 2D na 3D - dinamični pristup // Zbornik sažetaka radova / Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata (ur.). Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, 2016. str. 106-197

Podaci o odgovornosti

Martinić, Ivana ; Mladinić, Petar ; Radović, Nikol

hrvatski

2D na 3D - dinamični pristup

Matematičke kompetencije na razini EU smatraju se jednima od ključnih kompetencija za osobni razvoj, aktivno građanstvo, socijalnu uključivost i zapošljivost u društvu znanja 21. stoljeća. Androulla Vassiliou1 Povjerenica za obrazovanje, kulturu, mnogojezičnost i mlade Nacrtna geometrija je znanost o egzaktnim metodama koje omogućavaju prikazivanje prostornih figura trodimenzionalnog prostora na nekoj dvodimenzionalnoj ravnini i rješavanju prostornih problema u ravnini konstruktivno – geometrijskim putem. Gespard Monge (1746. – 1818.) Metodama nacrtne geometrije prikazujemo geometrijsku figuru crtežom u ravnini (list papira, ekran računala, ekran tableta, . . .) tako da promatrač iz tog crteža može si predočiti točnu sliku o toj geometrijskoj figuri. Ovaj proces je dvosmjeran: s jedne strane geometrijsku figuru prikazujemo kao dvodimezionalni crtež, a s druge strane, iz crteža možemo stvoriti trodimenzionalan prikaz geometrijske figure. Poučavanje nacrtne geometrije uveliko se promijenilo u zadnjih 20 – ak godina. Uzrok tome je razvoj računalne tehnologije kao i pojava/ primjena dinamičnih edukacijskih programa. Pokazalo se da program dinamične geometrije kao alat omogučava učenicima crtanje/ konstruiranje geometrijskih figura na ekranu (jednom od mogućih dvodimenzionalnih oblika). Dinamičnost ima za posljedicu da se nacrtana/ konstruirana geometrijska figura može "šetati" po ekranu, mijenjati dimenzije, te sagledati iz nekog "zgodnijeg" kuta. Pri „novom“ pristupu poučavanju i učenju nacrtne geometrije primjenjena je dinamičnost programa. Ona je omogućila povezivanje klasične Mongeove metode (ortogonalnog projiciranja na tri ravninie) i aksonometrijske kocke. Ovaj novitet u pristupu poučavanja nacrtne goemetrije omogućava ”sagledavanje” konstruirane geometrijske figure iz svih kutova kao i uvid u 3D odnose medu geometrijskim figurama. Crtanje/ konstruiranje takvih 3D prezentacija nije ništa drugo već primjena naučenih koncepata i procedura Mongeove metode. Dinamična 3D vizualizacije provodi se na tzv. aksonometrijskoj kocki kao predlošku na kojem sve možemo konstruirati, vidjeti u prostoru bez uvježbavanja i ”zamišljanja” objekta iz tlocrta, nacrta (pa i bokocrta) koje je Monge provodio, a nakon njega i svi poučavatelji do dana današnjeg. Ovakav pristup poučavanju nacrten geometrije je psihološki bliži učenicima, jer odmah „vide“ nacrtane geometrijske figure kao relalne objekte.

nacrtna geometrija; Mongeova metoda; projekcije tlocrta; nacrta i bokocrta; program dinamične geometrije Sketchpad

nije evidentirano

engleski

2D to 3D - a dynamic approach

nije evidentirano

descriptive geometry; Monge projection; projection plan; front and side view; dynamic geometry software Sketchpad

nije evidentirano

Podaci o prilogu

106-197.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik sažetaka radova

Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata

Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo

978-953-6862-27-6

Podaci o skupu

7. kongres nastavnika matematike Republike Hrvatske

pozvano predavanje

29.06.2016-01.07.2016

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Matematika