Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 825085

2D na 3D - dinamični pristup


Martinić, Ivana; Mladinić, Petar; Radović, Nikol
2D na 3D - dinamični pristup // Zbornik sažetaka radova / Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata (ur.).
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, 2016. str. 106-197 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


Naslov
2D na 3D - dinamični pristup
(2D to 3D - a dynamic approach)

Autori
Martinić, Ivana ; Mladinić, Petar ; Radović, Nikol

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Zbornik sažetaka radova / Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata - Zagreb : Hrvatsko matematičko društvo, 2016, 106-197

ISBN
978-953-6862-27-6

Skup
7. kongres nastavnika matematike

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.06. - 01.07.2016

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Nacrtna geometrija; Mongeova metoda; projekcije tlocrta; nacrta i bokocrta; program dinamične geometrije Sketchpad
(Descriptive geometry; Monge projection; projection plan; front and side view; dynamic geometry software Sketchpad)

Sažetak
Matematičke kompetencije na razini EU smatraju se jednima od ključnih kompetencija za osobni razvoj, aktivno građanstvo, socijalnu uključivost i zapošljivost u društvu znanja 21. stoljeća. Androulla Vassiliou1 Povjerenica za obrazovanje, kulturu, mnogojezičnost i mlade Nacrtna geometrija je znanost o egzaktnim metodama koje omogućavaju prikazivanje prostornih figura trodimenzionalnog prostora na nekoj dvodimenzionalnoj ravnini i rješavanju prostornih problema u ravnini konstruktivno – geometrijskim putem. Gespard Monge (1746. – 1818.) Metodama nacrtne geometrije prikazujemo geometrijsku figuru crtežom u ravnini (list papira, ekran računala, ekran tableta, . . .) tako da promatrač iz tog crteža može si predočiti točnu sliku o toj geometrijskoj figuri. Ovaj proces je dvosmjeran: s jedne strane geometrijsku figuru prikazujemo kao dvodimezionalni crtež, a s druge strane, iz crteža možemo stvoriti trodimenzionalan prikaz geometrijske figure. Poučavanje nacrtne geometrije uveliko se promijenilo u zadnjih 20 – ak godina. Uzrok tome je razvoj računalne tehnologije kao i pojava/ primjena dinamičnih edukacijskih programa. Pokazalo se da program dinamične geometrije kao alat omogučava učenicima crtanje/ konstruiranje geometrijskih figura na ekranu (jednom od mogućih dvodimenzionalnih oblika). Dinamičnost ima za posljedicu da se nacrtana/ konstruirana geometrijska figura može "šetati" po ekranu, mijenjati dimenzije, te sagledati iz nekog "zgodnijeg" kuta. Pri „novom“ pristupu poučavanju i učenju nacrtne geometrije primjenjena je dinamičnost programa. Ona je omogućila povezivanje klasične Mongeove metode (ortogonalnog projiciranja na tri ravninie) i aksonometrijske kocke. Ovaj novitet u pristupu poučavanja nacrtne goemetrije omogućava ”sagledavanje” konstruirane geometrijske figure iz svih kutova kao i uvid u 3D odnose medu geometrijskim figurama. Crtanje/ konstruiranje takvih 3D prezentacija nije ništa drugo već primjena naučenih koncepata i procedura Mongeove metode. Dinamična 3D vizualizacije provodi se na tzv. aksonometrijskoj kocki kao predlošku na kojem sve možemo konstruirati, vidjeti u prostoru bez uvježbavanja i ”zamišljanja” objekta iz tlocrta, nacrta (pa i bokocrta) koje je Monge provodio, a nakon njega i svi poučavatelji do dana današnjeg. Ovakav pristup poučavanju nacrten geometrije je psihološki bliži učenicima, jer odmah „vide“ nacrtane geometrijske figure kao relalne objekte.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
007-0072284-2287 - Geopotencijal i geodinamika Jadrana (Geo++Adria) (Tomislav Bašić, )

Ustanove
Geodetski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Nikol Radović, (175642)