Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena asistivne tehnologije u procjeni povezanosti združene pažnje i nekih okolinskih i psihosocijalnih čimbenika u predškolskoj dobi (CROSBI ID 404326)

Ocjenski rad | diplomski rad

Katić, Sara Primjena asistivne tehnologije u procjeni povezanosti združene pažnje i nekih okolinskih i psihosocijalnih čimbenika u predškolskoj dobi / Pinjatela, Renata (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2016

Podaci o odgovornosti

Katić, Sara

Pinjatela, Renata

hrvatski

Primjena asistivne tehnologije u procjeni povezanosti združene pažnje i nekih okolinskih i psihosocijalnih čimbenika u predškolskoj dobi

Združena pažnja važan je razvojni miljokaz, koji utječe na daljnji djetetov razvoj u području komunikacije, socio-emocionalne i kognitivne domene. Ona označava dijeljenje fokusa između djeteta, roditelja i predmeta ili događaja. Sa 9 mjeseci dolazi do uvjetovanog praćenja pogleda što predstavlja pasivnu združenu pažnju, dok se sa 12 mjeseci javlja spontano praćenje pogledom, odnosno koordinirana združena pažnja. Cilj ovog diplomskog rada bio je ispitati postojanje razlika između djece tipičnog razvoja i djece s razvojnim odstupanjima iste kronološke (predškolske) dobi na varijablama komunikacije, socio-emocionalnog razvoja i združene pažnje s obzirom na neke okolinske čimbenike te postoji li povezanost između okolinskih i psihosocijalnih čimbenika sa frekvencijom združene pažnje uz primjenu asistivne tehnologije. Rezultati su pokazali da postoje razlike između djece iste kronološke tipičnog razvoja i djece s ostupanjima u razvoju na svim varijablama združene pažnje pri čemu su značajnije razlike u slučaju djeteta s poremećajem iz autističnog spektra. Također, pokazalo se da i neki okolinski čimbenici mogu imati utjecaj na združenu pažnju. Ovo je istraživanje pokazalo, unatoč nedostacima koji se odnose na mali i prigodni uzorak sudionika te jednokratnu procjenu, da procjena združene pažnje može imati ulogu u razumijevanju individualnih razlika kod djece u socijalno- emocionalnom razvoju i razvoju govora. Obzirom na potrebu dubljeg razumijevanja čimbenika koji utječu na proces učenja djece, združena pažnja može se koristiti kao čimbenik u pronalaženju optimalnih okolinskih čimbenika u procesu učenja predškolske djece.

združena pažnja; djeca predškolske dobi; motorički poremećaji

nije evidentirano

engleski

The Use of Assistive Technology in the Assessment of the Correlation Between Joint Attention and Some Environmental and Psychosocial Factors in Preschool Age

nije evidentirano

: joint attention; prescholl age; motor disturbances

nije evidentirano

Podaci o izdanju

43

01.07.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Pedagogija