Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 824389

Ciljne orijentacije studenata i prilagodba na studij


Pahljina-Reinić, Rosanda; Kukić, Miljana
Ciljne orijentacije studenata i prilagodba na studij // Psihologijske teme, 24 (2015), 3; 543-556 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Ciljne orijentacije studenata i prilagodba na studij
(Students' Goal Orientations and College Adjustment)

Autori
Pahljina-Reinić, Rosanda ; Kukić, Miljana

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 24 (2015), 3; 543-556

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Ciljne orijentacije; prilagodba na studij; akademsko postignuće; vrijednost studiranja
(Achievement goal orientations; adjustment to college; academic achievement; value of studying)

Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati razlikuju li se studenti različitih profila ciljnih orijentacija u akademskoj, emocionalnoj i socijalnoj prilagodbi, kao i u uvjerenjima o vrijednosti studiranja i uspjehu na studiju. Analizom su latentnih profila identificirane tri grupe studenata: dominantno orijentirani na izbjegavanje rada (Izbjegavanje rada), podjednako, ali prosječno orijentirani na izbjegavanje rada, izvedbu i učenje (Indiferentni) i dominantno orijentirani na učenje (Učenje). Utvrđeno je da najadaptivniji obrazac u pogledu ispitivanih ishoda pokazuju studenti koji su dominantno orijentirani na učenje. Iako se ne razlikuju od studenata s indiferentnim profilom ciljnih orijentacija u pogledu uspjeha na studiju, u usporedbi s njima pokazuju više razine akademske prilagodbe na studij i pridaju veću vrijednost studiranju. Studenti koji su primarno orijentirani na izbjegavanje rada pokazali su najnepovoljnije rezultate na ispitivanim ishodima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • PsychINFO
  • EBSCO
  • Scopus
  • DOAJ
  • ProQuest