Pobuđivanje emocija kod potrošača: utjecaj kategorije proizvoda (CROSBI ID 229909)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Dlačić, Jasmina ; Ribarić, Iva ; Barna, Mateja
hrvatski
Pobuđivanje emocija kod potrošača: utjecaj kategorije proizvoda
Emocije su jedan od bitnih motivatora ponašanja potrošača, zato je njihovo pobuđivanje u procesu komunikacije od iznimne važnosti za uspješnost poslovnog subjekta. Oglasi, kao komunikacijske platforme, moraju posjedovati određene karakteristike kako bi pobudili određene emocije kod potrošača. Međutim, pobuđivanje određenog osjećaja ovisi i o kategoriji proizvoda. Ovaj rad upozorava na potrebu uvažavanja kategorija proizvoda i imanentnih karakteristika oglasa tih kategorija proizvoda s ciljem izazivanja poželjnih emocija u potrošačima. Promatraju se kategorije mliječnih proizvoda i modne odjeće, koje, iako spadaju u potrošna dobra, pokazuju značajne razlike u načinu na koji određene karakteristike njihovih oglasa izazivaju različite emocije i/ili različit intenzitet emocija bilo da se radi o pozitivnim, toplim ili negativnim emocijama. Istraživanje se temelji na Edell i Burkeovoj (1987) skali osjećaja, a za istraživanje karakteristika oglasa korištena su istraživanja Janssensa i De Pelsmackera (2005) te Olney, Holbrook i Batre (1991). Primjena dobivenih spoznaja u formiranju oglasnih strategija može utjecati na njihovu učinkovitost, što je, uz ostale implikacije, bitan doprinos rada. Također, u radu su istaknute i preporuke za marketinške praktičare kako bi komunikacijske poruke mogle biti učinkovitije.
Emocije ; Vrste emocija ; Oglašavanje ; Karakteristike oglasa ; Strategije oglašavanja
nije evidentirano
engleski
Arousing consumer emotions: The impact of product category
nije evidentirano
Emotions ; Emotion types ; Advertising ; Ad characteristics ; Advertising strategies
nije evidentirano
Podaci o izdanju
XXV (1)
2016.
47-72
objavljeno
1330-1039
1848-963X
Povezanost rada
Ekonomija