"Znanje o moru" i edukacija nastavnika za buduće održivo korištenje morskih resursa (CROSBI ID 637067)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Mokos, Melita ; Vican, Dijana
hrvatski
"Znanje o moru" i edukacija nastavnika za buduće održivo korištenje morskih resursa
Mora i oceani omogućavaju život na Zemlji. Njihova uloga u reguliranju klime, proizvodnji kisika i prehrani svjetskog stanovništva je neprocjenjiva. Da bi se morski resursi koristili na održiv način, potrebno je djeci, učenicima, mladima i odraslima pružiti informaciju o međusobnoj povezanosti i ovisnosti čovjeka i mora, kako bi odluke koje imaju utjecaj na morski okoliš svi oni donosili na što odgovorniji način. U radu se objašnjava globalni koncept znanje o moru pod kojim se podrazumijeva stjecanje znanja, razvoj umijeća i sposobnosti te osobne i kolektivne odgovornosti kao i svijesti o načinima na koje more djeluje na čovjeka i čovjek na more. Europska znanstvena zajednica koja se bavi znanstvenim istraživanjem mora prihvatila je termin znanje o moru, te ga je razvila kao koncept i započela s njegovim promicanjem širom Europe. Budući da je Hrvatska zemlja s preko 5800 km obale i morskom površinom preko 31 000 km2 povezana s Jadranskim morem, primjena koncepta znanje o moru predstavlja osuvremenjivanje i unaprjeđivanje odgoja i obrazovanja na predtercijarnoj i tercijarnoj razini. U radu se razmatraju specifičnosti koncepta, mogućnosti njegove primjene u hrvatskom obrazovnom sustavu, te ograničenja primjene koji zahtijevaju promjene u inicijalnom obrazovanju nastavnika i sustavnom profesionalnom usavršavanju svih neposrednih nositelja odgojno-obrazovnog rada.
čovjek ; more ; povezanost ; usavršavanje nastavnika
nije evidentirano
engleski
“Ocean literacy“ and education of teachers for a future sustainable use of marine resources
Mora i oceani omogućavaju život na Zemlji. Njihova uloga u reguliranju klime, proizvodnji kisika i prehrani svjetskog stanovništva je neprocjenjiva. Da bi se morski resursi koristili na održiv način, potrebno je djeci, učenicima, mladima i odraslima pružiti informaciju o međusobnoj povezanosti i ovisnosti čovjeka i mora, kako bi odluke koje imaju utjecaj na morski okoliš svi oni donosili na što odgovorniji način. U radu se objašnjava globalni koncept znanje o moru pod kojim se podrazumijeva stjecanje znanja, razvoj umijeća i sposobnosti te osobne i kolektivne odgovornosti kao i svijesti o načinima na koje more djeluje na čovjeka i čovjek na more. Europska znanstvena zajednica koja se bavi znanstvenim istraživanjem mora prihvatila je termin znanje o moru, te ga je razvila kao koncept i započela s njegovim promicanjem širom Europe. Budući da je Hrvatska zemlja s preko 5800 km obale i morskom površinom preko 31 000 km2 povezana s Jadranskim morem, primjena koncepta znanje o moru predstavlja osuvremenjivanje i unaprjeđivanje odgoja i obrazovanja na predtercijarnoj i tercijarnoj razini. U radu se razmatraju specifičnosti koncepta, mogućnosti njegove primjene u hrvatskom obrazovnom sustavu, te ograničenja primjene koji zahtijevaju promjene u inicijalnom obrazovanju nastavnika i sustavnom profesionalnom usavršavanju svih neposrednih nositelja odgojno-obrazovnog rada.
human ; ocean ; connection ; teacher training
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
101-111.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Znanstveno-stručni skup Održivi razvoj i odgojno - obrazovni sustav Hrvatske, Zbornik radova
Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana
Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić , , Radost'', Zadar
978-953-331-154-8
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096