Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mjerila ocjenjivanja u razrednoj nastavi (CROSBI ID 746615)

Urednička knjiga | udžbenik

• Obrazovni materijal (visoko obrazovanje )

Mjerila ocjenjivanja u razrednoj nastavi / Halačev, Slavenka (ur.) Zagreb: Školska knjiga, 2016

Podaci o odgovornosti

Stanić, Ivana ; Borić, Edita

Halačev, Slavenka

hrvatski

Mjerila ocjenjivanja u razrednoj nastavi

Udžbenik je namijenjen svim sveučilišnim nastavnicima za ostvarivanje didaktičko - metodičkih nastavnih umijeća. Svrha je udžbenika omogućiti/pomoći prvenstveno studentima, učiteljima pripravnicima, učiteljima, asistentima, znanstvenim novacima, ali sveučilišnim nastavnicima u stvaranju/kreiranju nastavnih programa i nastave u cilju što uspješnijeg poučavanja usmjerenih na ishode učenja pri izradi i kreiranju mjerila u ocjenjivanju. Didaktičko- pedagoški pristup učitelja učeniku postavlja prvu razinu na kojoj se razvija osobni interes učenika. Diskurs se postavlja na individualizirani pristup u nastavnom procesu koji je važan je kod poticanja osobnog razvoja učenika iz kojeg proizlazi i osposobljenost za samovrednovanje osobnog napretka. Transparentnost i objektivnost u ocjenjivanju popraćena jasno iznesenim mjerilima ocjenjivanja izoštrava cjelovitost odgojno- obrazovnog sustava jer kod učenika predočava jasne pokazatelje ostvarenih ishoda prema razinama njihove ostvarenosti. Učestalo vrednovanje učeničkih postignuća tijekom nastavnog procesa utječe na objektivnost ocjenjivanja i umanjuje subjektivni utjecaj učitelja. Kvalitetnim jednoznačnim instrumentom vrednovanja učitelj dobiva povratnu informaciju o ostvarenosti učeničkih postignuća. Cilj je udžbenika poticati kreativnost i darovitost učenika, te uvažavanje različitosti u konkretnim nastavnim situacijama, ali i razvijanje svjesnosti kod učitelja u provođenju nastavnog procesa utemeljenih na ishodima učenja koje doprinosi poticanju učeničkih postignuća, a oblikuje se jasno iznesenim mjerilima ocjenjivanja. Uz glavni cilj pojavit će se i sporedni ciljevi koji će rasvijetliti razliku u motivaciji učitelja za primjenom istoznačnih mjerila, kao i pokazatelja rada učitelja. Usmjeravajući nastavni proces na dokazivanje ishoda učenja i vrednovanje kroz skalu ocjenjivanja naglašava se kompetentnost, kreativnost i stručnost učitelja usmjerenih na postignuća učenika. Kompetencije učitelja upotpunjuju nove dimenzije funkcionalnosti u kojima cjeloživotno učenje učitelja potiče razvoj suvremenog društva. Analiziranje ponašanja te usustavljivanje drugačije strukture funkcionalnosti usmjerene na život u kojem je učenje temelj stvaranja osobnog identiteta ostavlja trag na svakom pojedincu, učeniku, roditelju, društvu. O ocjenjivanju kao području didaktike pisalo se kroz niz strategija koje su se primjenjivale u sustavu odgoja i obrazovanja. Nastavno na navedeno znanstvene literature na hrvatskom jeziku koja se bavi mjerilima ocjenjivanja u razrednoj nastavi gotovo da i nema, uglavnom se radi o publicističkim naslovima iz kojih se mogu iščitati korisne, općenite spoznaje o ocjenjivanju, metodama poučavanja, planiranju i postupcima uspješnog poučavanja i učenja.

mjerila ; ocjenjivanje ; rezredna nastava

nije evidentirano

engleski

Evaluation criteria in primary school

nije evidentirano

evaluation ; criteria ; primary school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Školska knjiga

2016.

978-953-0-30723-0

128

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija