Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

KONSTRUKCIJA, VALIDACIJA I PRIMJENA BILATERALNIH KINEZIOLOŠKIH TESTOVA ZA PROCJENU RAZINE LOKOMOTORNIH I MANIPULATIVNIH MOTORIČKIH ZNANJA KOD SEDMOGODIŠNJAKA (CROSBI ID 404152)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Lovrić, Franjo KONSTRUKCIJA, VALIDACIJA I PRIMJENA BILATERALNIH KINEZIOLOŠKIH TESTOVA ZA PROCJENU RAZINE LOKOMOTORNIH I MANIPULATIVNIH MOTORIČKIH ZNANJA KOD SEDMOGODIŠNJAKA / Miletić, Đurđica ; Jelaska, Igor (mentor); Split, Kineziološki fakultet u Splitu, . 2016

Podaci o odgovornosti

Lovrić, Franjo

Miletić, Đurđica ; Jelaska, Igor

hrvatski

KONSTRUKCIJA, VALIDACIJA I PRIMJENA BILATERALNIH KINEZIOLOŠKIH TESTOVA ZA PROCJENU RAZINE LOKOMOTORNIH I MANIPULATIVNIH MOTORIČKIH ZNANJA KOD SEDMOGODIŠNJAKA

Glavni cilj ovoga istraživanja je konstrukcija i validacija bilateralnih kinezioloških testova za procjenu razine lokomotornih i manipulativnih motoričkih znanja kod sedmogodišnjaka. Uzorak ispitanika sačinjavalo je 78 djece (35 djevojčica i 43 dječaka) kronološke dobi 7 godina (+/- 6 mjeseci). Na svim ispitanicima primijenjena je skupina od 6 novokonstruiranih bilateralnih testova: tri za procjenu lokomotornih motoričkih znanja, i tri za procjenu manipulativnih motoričkih znanja. Analizirane su morfološke karakteristike, bazične motoričke vještine, sposobnost manipuliranja lijevom i desnom stranom tijela, posturalni status, kineziološki aktivitet i sedentarne aktivnosti. Novokonstruirani lokomotorni i manipulativni testovi primijenjeni su kroz tri točke mjerenja u tri mjeseca. Za utvrđivanje postavljenih ciljeva i ispitivanje hipoteza istraživanja utvrđene u metrijske karakteristike novokonstruiranih testova (osjetljivost, homogenost, pouzdanost), te su korištene sljedeće metode obrade podataka: T-test, multipla regresijska analiza, kanonička korelacijska analiza, te korelacijska analiza. Prema analiziranim rezultatima: (1) dobiveni su metrijski zadovoljavajući testovi za procjenu lokomotornih i manipulativnih motoričkih znanja kod sedmogodišnjaka ; (2) razlike između dječaka i djevojčica evidentirane su samo kod testova za procjenu manipulativnih motoričkih znanja ; (3) nije utvrđena značajna povezanost morfoloških karakteristika, skupa varijabli za procjenu tjelesnog držanja te rezultata testova na Pegboard testu sa novokonstruiranim testovima ; (4) Utvrđena je značajna povezanost nekih novokonstruiranih testova sa motoričkim vještinama ; (5) postoji značajna povezanost gotovo svih novokonstruiranih testova sa kineziološkim aktivitetom. U konačnici, bez obzira da li se kao trenažni cilj postavlja lokomotorna i motorno manipulativna dominacija jedne ili jednakost obiju strana tijela, novokonstruirani testovi imaju svoju praktičnu primjenu. Kao dijagnostički, i testovi tranzitivnih promjena, kao indikator programiranja trenažnog procesa, te pri usmjeravanju djece u sportske aktivnosti. Dobivene razlike po spolu u izvedbi manipulativnih znanja u korist dječaka upućuju na važnost koedukacije, i rada u homogeniziranim grupama te potrebu kineziološki utemeljenog planiranja i programiranja u nastavi TZK već u dobi od sedam godina. Ukupan neorganizirani kineziološki aktivitet djece utječe na razinu izvođenja lokomotornih i manipulativnih motoričkih znanja, pa tako i na ukupnu motoričku ambidekstriju kod djece u dobi od sedam godina.

metrijske karakteristike; bazična motorička znanja; ambidekstrija; tjelesno držanje; kineziološki aktivitet.

nije evidentirano

engleski

CONSTRUCTION, VALIDATION AND APPLICATION OF BILATERAL KINESIOLOGICAL TESTS FOR LOCOMOTOR AND MANIPULATIVE MOTOR KNOWLEDGE ESTIMATION

nije evidentirano

metric characteristics; fundamental motor skills; ambidexterity; body posture; physical activity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

127

17.06.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Kineziološki fakultet u Splitu

Split

Povezanost rada

Pedagogija