Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 823330

Primjena stilova i nastavnih strategija u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika


Grgić, Ana; Kolaković, Zrinka
Primjena stilova i nastavnih strategija u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika // Lahor. Časopis za hrvatski kao materinski, drugi i strani jezik, 1 (2010), 9; 78-96 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 823330 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena stilova i nastavnih strategija u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika
(Styles and learning strategies in teaching Croatian as L2)

Autori
Grgić, Ana ; Kolaković, Zrinka

Izvornik
Lahor. Časopis za hrvatski kao materinski, drugi i strani jezik (1846-2197) 1 (2010), 9; 78-96

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik; kognitivni stilovi; stilovi učenja; poučavanje
(Croatian as L2; cognitive styles; styles of learning; teaching strategies)

Sažetak
Učenje u najširem smislu te riječi, baš kao i učenje drugoga ili stranoga jezika, iznimno je složen proces. Bez pamćenja nema učenja, a ne smije se zanemariti ni zaboravljanje koje je nemoguće izbjeći. Ekonomičnost je iznimno važno načelo pri učenju pa bi trebalo pomoći učenicima da u najkraćem razdoblju najviše nauče. Da bi se to postiglo, nužno je da učitelj (jezika) prepozna kognitivni stil i stil učenja svojih učenika kako bi u skladu s tim oblikovao nastavu. U članku se čitatelje upoznaje s pojmom spoznajnoga ili kognitivnoga stila i stila učenja. Nakon pregleda literature koja se bavi tim pojmovima navode se osobitosti svakoga stila kako bi učitelji jezika lako mogli prepoznati jesu li njihovi učenici više vizualni, auditivni ili kinestetički tipovi te jesu li skloniji analizi ili sintezi. Naravno, za razliku od teorije, u stvarnome se životu rijetko mogu naći čiste kategorije pa učenici često uče spajajući nekoliko stilova, s time da jedan obično prevladava. Osim teorijskoga dijela u članku će se na konkretnim primjerima pokazati kojim se nastavnim strategijama učitelj jezika može koristiti u procesu učenja hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika. Budući da nastavne grupe nisu homogene te da u njima učenici isti jezik uče na različite načine, učitelj bi trebao raznolikošću zadovoljiti potrebe svakoga učenika te osigurati da svi, unatoč različitim spoznajnim stilovima i stilovima učenja, ravnopravno usvajaju jezik.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Grgić, Ana; Kolaković, Zrinka
Primjena stilova i nastavnih strategija u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika // Lahor. Časopis za hrvatski kao materinski, drugi i strani jezik, 1 (2010), 9; 78-96 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Grgić, A. & Kolaković, Z. (2010) Primjena stilova i nastavnih strategija u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika. Lahor. Časopis za hrvatski kao materinski, drugi i strani jezik, 1 (9), 78-96.
@article{article, year = {2010}, pages = {78-96}, keywords = {Croatian as L2, cognitive styles, styles of learning, teaching strategies}, journal = {Lahor. \v{C}asopis za hrvatski kao materinski, drugi i strani jezik}, volume = {1}, number = {9}, issn = {1846-2197}, title = {Styles and learning strategies in teaching Croatian as L2}, keyword = {Croatian as L2, cognitive styles, styles of learning, teaching strategies} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font