Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 823309

Brojna pitanja o brojevima: brojevne riječi i razine prema ZEROJ-u


Grgić, Ana; Gulešić Machata, Milvia
Brojna pitanja o brojevima: brojevne riječi i razine prema ZEROJ-u // Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja / Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina (ur.).
Zagreb: Srednja Europa i Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, 2015. str. 3-15


CROSBI ID: 823309 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Brojna pitanja o brojevima: brojevne riječi i razine prema ZEROJ-u
(Numerous questions on numbers: numerals and levels according to CEFRL)

Autori
Grgić, Ana ; Gulešić Machata, Milvia

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja

Urednik/ci
Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina

Izdavač
Srednja Europa i Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku

Grad
Zagreb

Godina
2015

Raspon stranica
3-15

ISBN
978-953-7963-27-9

Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik, brojevne riječi, razine prema ZEROJ-u
(Croatian as L2, numerals, levels according to CEFRL)

Sažetak
Na samome se početku učenja inoga jezika pojavljuje izrazita komunikacijska potreba za primanjem i proizvodnjom različitih brojevnih riječi. S druge strane, brojevne su riječi u hrvatskom jeziku morfološki i sintaktički vrlo složena vrsta, tj. imaju vrlo različita gramatička obilježja. To znači da je, kako bi se moglo sudjelovati u svakodnevnim razgovorima, potrebno ovladati brojnim morfološkim i sintaktičkim pravilima. Učenici hrvatskoga kao inoga jezika trebaju ovladati naprimjer brojevnim riječima koje imaju rod i brojevnim riječima koje ga nemaju, slaganjem imenice ili imenske sintagme s glavnim brojevima dva, tri i četiri, slaganjem imenice ili imenske sintagme s glavnim brojem pet i većim brojevima, pridjevsko-zamjeničkom sklonidbom po kojoj se sklanjaju neke brojevne riječi, sročnošću s brojevnim imenicama tipa dvoje i dvojica, itd. Nadalje, znanja o brojevnim riječima iz prvoga jezika učenika često nisu primjenjiva na hrvatski jezik. Uz to, ni opisi brojevnih riječi u priručnicima za hrvatski kao prvi jezik ne podudaraju se uvijek kada je riječ o brojevnim riječima. Da bi se rasvijetlile poteškoće u vezi s poučavanjem pojedine vrste brojevnih riječi i razradila metodologija ovladavanja, potrebno je odrediti kojim brojevnim riječima trebaju ovladati govornici na određenim razinama po ZEROJ-u. U radu se daju prijedlozi i smjernice obrade brojevnih riječi na razinama od A1 do C2. Također se predlaže kada bi se u ovladavanju brojevnim riječima mogao primijeniti leksički pristup. Govori se i o ovladavanju brojevnim riječima u kolokacijama i frazemima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Milvia Gulešić Machata (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Grgić, Ana; Gulešić Machata, Milvia
Brojna pitanja o brojevima: brojevne riječi i razine prema ZEROJ-u // Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja / Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina (ur.).
Zagreb: Srednja Europa i Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, 2015. str. 3-15
Grgić, A. & Gulešić Machata, M. (2015) Brojna pitanja o brojevima: brojevne riječi i razine prema ZEROJ-u. U: Udier, S. & Cergol Kovačević, K. (ur.) Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja. Zagreb, Srednja Europa i Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, str. 3-15.
@inbook{inbook, year = {2015}, pages = {3-15}, keywords = {Croatian as L2, numerals, levels according to CEFRL}, isbn = {978-953-7963-27-9}, title = {Numerous questions on numbers: numerals and levels according to CEFRL}, keyword = {Croatian as L2, numerals, levels according to CEFRL}, publisher = {Srednja Europa i Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font