Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Brojna pitanja o brojevima: brojevne riječi i razine prema ZEROJ-u (CROSBI ID 636918)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Grgić, Ana ; Gulešić Machata, Milvia Brojna pitanja o brojevima: brojevne riječi i razine prema ZEROJ-u // Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja / Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina (ur.). Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2015. str. 3-15

Podaci o odgovornosti

Grgić, Ana ; Gulešić Machata, Milvia

hrvatski

Brojna pitanja o brojevima: brojevne riječi i razine prema ZEROJ-u

Na samome se početku učenja inoga jezika pojavljuje izrazita komunikacijska potreba za primanjem i proizvodnjom različitih brojevnih riječi. S druge strane, brojevne su riječi u hrvatskom jeziku morfološki i sintaktički vrlo složena vrsta, tj. imaju vrlo različita gramatička obilježja. To znači da je, kako bi se moglo sudjelovati u svakodnevnim razgovorima, potrebno ovladati brojnim morfološkim i sintaktičkim pravilima. Učenici hrvatskoga kao inoga jezika trebaju ovladati naprimjer brojevnim riječima koje imaju rod i brojevnim riječima koje ga nemaju, slaganjem imenice ili imenske sintagme s glavnim brojevima dva, tri i četiri, slaganjem imenice ili imenske sintagme s glavnim brojem pet i većim brojevima, pridjevsko-zamjeničkom sklonidbom po kojoj se sklanjaju neke brojevne riječi, sročnošću s brojevnim imenicama tipa dvoje i dvojica, itd. Nadalje, znanja o brojevnim riječima iz prvoga jezika učenika često nisu primjenjiva na hrvatski jezik. Uz to, ni opisi brojevnih riječi u priručnicima za hrvatski kao prvi jezik ne podudaraju se uvijek kada je riječ o brojevnim riječima. Da bi se rasvijetlile poteškoće u vezi s poučavanjem pojedine vrste brojevnih riječi i razradila metodologija ovladavanja, potrebno je odrediti kojim brojevnim riječima trebaju ovladati govornici na određenim razinama po ZEROJ-u. U radu se daju prijedlozi i smjernice obrade brojevnih riječi na razinama od A1 do C2. Također se predlaže kada bi se u ovladavanju brojevnim riječima mogao primijeniti leksički pristup. Govori se i o ovladavanju brojevnim riječima u kolokacijama i frazemima.

hrvatski kao ini jezik, brojevne riječi, razine prema ZEROJ-u

nije evidentirano

engleski

Numerous questions on numbers: numerals and levels according to CEFRL

nije evidentirano

Croatian as L2, numerals, levels according to CEFRL

nije evidentirano

Podaci o prilogu

3-15.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja

Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina

Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)

978-953-7963-27-9

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija