Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

PARTICIPACIJA UČITELJA U KREIRANJU KULTURE ŠKOLE (CROSBI ID 636847)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Zrilić, Smiljana PARTICIPACIJA UČITELJA U KREIRANJU KULTURE ŠKOLE // Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti. / Hrvatić, N. (ur.). Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 451-458

Podaci o odgovornosti

Zrilić, Smiljana

hrvatski

PARTICIPACIJA UČITELJA U KREIRANJU KULTURE ŠKOLE

Učiteljevo (su)djelovanje u oblikovanju kulture škole determinirano je njegovim socijalnim kompetencijama koje uključuju empatiju, toleranciju, razumijevanje, prihvaćanje i uvažavanje različitosti, kvalitetnu komunikaciju, uspješno funkcioniranje u međuljudskim odnosima, te osposobljenost za djelovanje u kontekstu multikulturalne zajednice. U svakoj školi i razredu postoje individualne razlike među učenicima: nacionalne, vjerske, kulturne, zatim one koje su proizišle iz socijalnoga statusa, podrijetla, različitosti vezane uz obiteljski kontekst (djeca rastavljenih roditelja, udomljena, posvojena, djeca s jednim roditeljem, bez roditelja), individualne razlike proizašle iz posebnih potreba koje su uvjetovane teškoćama ili darovitošću itd. Nekad se na različitost gledalo kao na nedostatak i u tom je kontekstu i tretirana. Pitanje različitosti u školi danas u središte pozornosti dovodi promišljanje mogućnosti poticanja jednakog i ravnomjernog razvoja svakog pojedinog učenika, bez obzira na njegove individualne razlike. Školski kontekst obogaćen prepoznavanjem i uvažavanjem elemenata razlikovanja elementarna je pretpostavka skladnih odnosa u razredu i kreiranja nastavnog procesa koji individualne razlike podupire kao šansu za učenje i međusobno obogaćivanje. Brojni čimbenici iz obiteljskog, školskog i izvanškolskog socijalnog kruga modeliraju ponašanje sudionika u unutarnjem životu škole određujući prepoznatljivi image i kulturu škole. Učitelj kao moderator aktivnosti i najbliži suradnik učenika (su)kreator je školske kulture, a njegova participacija mora biti prepoznatljiva.

socijalna kompetencija; učitelj; učenik; kultura škole

nije evidentirano

engleski

PARTICIPACIJA UČITELJA U KREIRANJU KULTURE ŠKOLE

nije evidentirano

social competence; pupil; teacher; school culture

nije evidentirano

Podaci o prilogu

451-458.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Hrvatić, N.

Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo

978-953-99167-4-7

Podaci o skupu

Pedagogija i kultura

predavanje

03.05.2013-04.05.2013

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija