Percepcije hrvatskih potrošača o lažnim markama (CROSBI ID 404138)
Ocjenski rad | specijalistički sveučilišni poslijediplomski rad
Podaci o odgovornosti
Hreljak, Svjetlana
Ozretić Došen, Đurđana
hrvatski
Percepcije hrvatskih potrošača o lažnim markama
Svrha ovog specijalističkog poslijediplomskog rada je analiza pojave krivotvorenja maraka u suvremenoj ekonomiji. Rad istražuje najčešće metode i predmete suvremenog krivotvorenja, te kanale distribucije i prodaje krivotvorenih predmeta s markom. Kroz analize službenih podataka o krivotvorenim predmetima s markom, rad donosi detaljan opis krivotvorenih kategorija predmeta, od onih uobičajenih kao što su odjeća i obuća s markom, pa sve do prehrambenih proizvoda i lijekova s markom. Analizom kineskog suvremenog gospodarstva iz perspektive krivotvorina – lažnih maraka, specijalistički poslijediplomski rad prati razvoj pojave krivotvorenja u NR Kini, te njegov utjecaj na svjetska tržišta, percepciju maraka i borbu protiv njihovog krivotvorenja. Temeljni cilj rada bio je istražiti stavove hrvatskih građana o krivotvorenim markama, sklonost prema kupnji krivotvorenih maraka i motivaciji za takvu kupnju. U tu je svrhu korištena metoda prigodnog uzorka te je anketnim upitnikom ispitano 108 osoba. Anketa je pokazala sklonost hrvatskih građana ka kupovini određenih krivotvorenih predmeta s markom, najčešće odjeće i modnih dodataka. Također, istraživanje je pokazalo nedovoljnu informiranost o krivotvorenim predmetima s markom. Ispitanici nisu informirani o krivotvorenju kategorija kao što su lijekovi, prehrambeni proizvodi i rezervni dijelovi poznatih marki. Obzirom na metodu i broj ispitanika, ali i činjenicu da se potrebe i želje potrošača za proizvodima s markom konstantno mijenjaju, istraživanje stavova hrvatskih građana indikativan je prikaz stavova u trenutku kada je istraživanje provedeno te je kao takvo podložno stalnim promjenama. No, iz njega je proizašla svijest o potrebi za boljom edukacijom građana o pojavi krivotvorenja i suradnji s državnim institucijama koje se bore s krivotvorenjem, ali i poduzetnicima.
lažne marke; hrvatski potrošači
nije evidentirano
engleski
Perceptions of Croatian consumers on counterfeit brands
nije evidentirano
counterfeit brands; Croatian consumers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
90
14.06.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb