Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 822754

Informacija u tržišnom okruženju novinarstva


Maretić, Meri; Caktaš, Josipa; Martinović, Drago
Informacija u tržišnom okruženju novinarstva // Medijski dijalozi / Drašković, Mimo (ur.).
Cetinje: IVPE, 2016. str. 243-256 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Informacija u tržišnom okruženju novinarstva
(Information in the market environment of journalism)

Autori
Maretić, Meri ; Caktaš, Josipa ; Martinović, Drago

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Medijski dijalozi / Drašković, Mimo - Cetinje : IVPE, 2016, 243-256

Skup
IX. Crnogorski medijski dijalozi "Informacija – roba ili ljudsko pravo?"

Mjesto i datum
Herceg Novi, Crna Gora, 27-29.05.2016

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Informacija kao roba; informacija kao ljudsko pravo; novinarstvo kao proizvodna profesija; tržište informacija
(Information as merchandise; information as a human right; journalism as a production profession; information market)

Sažetak
Informacija kao ljudsko pravo ili roba tema je koja otvara niz pitanja o poziciji medija i kvaliteti informacija u tržišnom okruženju novinarstva s aspekta proizvodne profesije. Koliko ekonomski okviri ugrožavaju objektivnost i kritičnost novinara, kakvi su utjecaji tržišnog okruženja na današnje novinarstvo? Postoje li i koliki su utjecaji vlasništva, političara i nositelja moći na proizvodnju informacija i transparentnost informacijskih procesa? Ekonomska, pravna, etička, korporacijska obilježja novinarske profesije u neizbježnom prodajnom lancu i zakonima ponude i potražnje u uvjetima globalne krize - aktualna su pitanja o kojima autori nastoje pronaći odgovore. Rad je koncipiran kroz komunikaciju fokus grupa vezanih za novinare tiskanih, TV, radijskih i novih medija u kojoj su tematski obrađena osnovna pitanja, stavovi, sustavi vrijednosti novinarskog posla kojeg svakodnevno obavljaju kao profesionalni novinari u svojim redakcijama s naglaskom na stupanj slobode proizvodnje informacije. Utvrđivanjem različitih mišljenja i stavova građana kao korisnika i potrošača medijskih usluga, dobiveni su zaključci koji upućuju na razinu tržišne kvalitete medijske informacije u Republici Hrvatskoj te Bosni i Hercegovini.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti