Uspješnost novog nastavnog plana kolegija "Statistike" Farmaceutsko-biokemijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (CROSBI ID 636753)
Prilog sa skupa u časopisu | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Petrovečki, Mladen ; Bilić-Zulle, Lidija ; Šimundić, Ana-Maria ; Nikolac, Nora
hrvatski
Uspješnost novog nastavnog plana kolegija "Statistike" Farmaceutsko-biokemijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Uvod: Akademske god. 2008./09. obnovljena je nastava kolegija „Statistike” na prvoj godini studija FBF (oba studija, Farmacija i Medicinska biokemija). Kolegij sadrži trideset sati, osam predavanja i sedam seminara u dvostrukom školskom satu. Zajedno s ispitom, program nastave je u najvećem dijelu prilagođen gradivu udžbenika Essential Statistics for the Pharmaceutical Sciences Philipa Rowea (Wiley, 2007). Postupci: Uspješnost kolegija procijenjena je anketiranjem studenata na završnom predavanju, i to ocjenjivanjem organizacije i sadržaja nastave (ocjene 1–5) i pitanjima znanja, te ispitnom ocjenom. Od ukupno 183, anketu je ispunilo 135 studenata, a ispitu su pristupila 142 studenata (I. ispitno razdoblje). Rezultati su iskazani prosječnim vrijednostima (aritmetička sredina, standardna devijacija) i udjelima. Rezultati: Studije FBF upisali su učenici s visokom prosječnom srednjoškolskom ocjenom 4, 90 ± 0, 31. Anketom su iskazali očekivanu ispitnu ocjenu 3, 67 ± 0, 83 (N = 135), a na ispitu je ostvarena ocjena bila statistički značajno bolja, 4, 19 ± 1, 07 (N = 145, P < 0, 001). Organizacija nastave „Statistike" ocijenjena je s 4, 48 ± 0, 66 (značajno bolja prema ocjeni organizacije nastave svih ostalih kolegija prvog semestra: 2, 39 ± 0, 78, P < 0, 001), a zanimljivost nastavnih sadržaja s 3, 89 ± 0, 94 (značajno bolje prema svim ostalim kolegijima prvog semestra: 3, 26 ± 0, 75, P < 0, 001). Vlastito znanje usvojeno tijekom nastave studenti ocjenjuju s 3, 18 ± 0, 69, ali na četiri probna statistička pitanja s ponuđenim odgovorima u anketi točno odgovaraju redom: 52% (pitanje o standardnoj devijaciji), 90% (uzorak), 99% (povezanost podataka) i 100% (nasumični odabir). Na slična pitanja većina studenata na prvom (uvodnom) predavanju ne zna odgovoriti, tj. jasno u raspravi iskazuje nepoznavanje temeljnih biostatističkih pojmova. Zaključak: Rezultati potvrđuju dobru organizaciju nastave i primjerenu zanimljivost sadržaja kolegija.
biostatistika; anketa
nije evidentirano
engleski
Evaluation of “Statistics” Curriculum at the Zagreb University School of Pharmacy and Medical Biochemistry
nije evidentirano
biostatistics; survey
nije evidentirano
Podaci o prilogu
S175-S175.
2009.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Biochemia medica
Topić, Elizabeta ; Čvorišćec, Dubravka
Zagreb:
1330-0962
Podaci o skupu
6hrvatski kongres medicinskih biokemičara s međunarodnim sudjelovanjem
poster
30.09.2009-04.10.2009
Supetar, Hrvatska
Povezanost rada
Kliničke medicinske znanosti