Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 822562

Kvaliteta - Planiranje, analiza i upravljanje


Bilić, Boženko
Kvaliteta - Planiranje, analiza i upravljanje / Vladan Papić (ur.).
Split: Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, 2016


Naslov
Kvaliteta - Planiranje, analiza i upravljanje
(Quality - Planning, analysis and management)

Autori
Bilić, Boženko

Izdavač
Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje

Grad
Split

Godina
2016

Stranica
533

ISBN
978-953-290-058-3

Ključne riječi
Kontrola kvalitete; Statistička kontrola procesa; Kontrola uzorkovanjem; Osiguravanje kvalitete; Upravljanje kvalitetom; FMEA metoda; QFD; Taguchijeva metoda; Kano model; PDCA ciklus; ISO 9000; Six sigma; Potpuno upravljanje kvalitetom (TQM)
(Quality control; Statistical process control; Acceptance sampling; Quality assurance; Quality management; FMEA method; QFD method; Taguchi method; Kano model; PDCA cycle; ISO 9000; Six sigma; Total Quality Management (TQM))

Sažetak
Sadržaj udžbenika podijeljen je u jedanaest poglavlja. U prvom poglavlju navedeno je nekoliko definicija kvalitete i opisan je povijesni razvoj kvalitete. U drugom poglavlju opisane su značajke proizvoda i usluga, trendovi u suvremenoj proizvodnji te troškovi kvalitete. Treće poglavlje obrađuje kontrolu kvalitete i opisuje osnovne alate za kontrolu kvalitete. S obzirom na značenje statistike u suvremenoj kvaliteti, u četvrtom poglavlju opisane su najvažnije statističke tehnike i metode. Peto poglavlje obrađuje kontrolne karte i indekse sposobnosti procesa. Šesto poglavlje obrađuje metode uzorkovanja koje se mogu koristiti u kontroli kvalitete na početku i na završetku proizvodnog procesa, ali i tijekom prosudbe sustava upravljanja kvalitetom. Sedmo poglavlje obrađuje osnove teorije pouzdanosti. S pojavom prvoga niza norma ISO 9000 godine 1987. dolazi do evolucije kontrole kvalitete u sustav osiguravanja kvalitete koji u prvi plan stavlja interese kupca/korisnika proizvoda i/ili usluga. Osiguravanjem kvalitete bavi se osmo poglavlje udžbenika. U devetom poglavlju opisane su osnovne metode s pomoću kojih se kvaliteta „ugrađuje“ u proizvod u fazi stvaranja ideje o proizvodu i u fazi projektiranja proizvoda. Ovim metodama glas kupca prevodi se u značajke proizvoda koji se projektira. Deseto poglavlje obrađuje upravljanje kvalitetom kojim se ostvaruju politika i ciljevi kvalitete u organizaciji. Posljednje, jedanaesto poglavlje, opisuje niz norma ISO 9000 čija pojava označava novo razdoblje u povijesti teorije i prakse kvalitete.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Strojarstvo, Temeljne tehničke znanosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
HRZZ-IP-2013-11-1353 - Inovativno pametno poduzeće (Ivica Veža, )

Ustanove
Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Split

Autor s matičnim brojem:
Boženko Bilić, (154905)