Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 822486

Socijalno-emocionalni razvoj učenika i pedagogija odnosa


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Socijalno-emocionalni razvoj učenika i pedagogija odnosa // Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa / Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 288-316


Naslov
Socijalno-emocionalni razvoj učenika i pedagogija odnosa
(Students´ social-emotional development and pedagogy of relationships)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa

Urednik/ci
Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2016

Raspon stranica
288-316

ISBN
978-953-8115-04-3

Ključne riječi
Emocionalna i socijalna kompetentnost, interakcija, odnosi, škola.
(Emotional and social competence, interaction, relationships, school)

Sažetak
Učenje u dinamičnom i otvorenom društvu suočava se sa ekonomskim, medijskim, ekološkim i kulturnim dimenzijama globalnog i cjeloživotnog obrazovanja koje se ne temelje na činjeničnom znanju već na odnosima koje pojedinac gradi i razvija na održivim i demokratskim vrijednostima. Isto tako, promjene u radu i zanimanju odmiču se od opisa pojedinog radnog mjesta i okreću kompetentnosti pojedinca, njegovoj spremnosti na timski rad, suradnju i partnerske odnose. Stoga posljednjih godina raste broj istraživanja u odgoju i obrazovanju koja ističu nužnost snažnijeg razvoja dječjih socijalnih i emocionalnih vještina tijekom školovanja. Cilj je ovog rada ispitati koliko je socijalno-emocionalni razvoj učenika značajna varijabla unutar interakcijsko-komunikacijskog obrasca škole i razvidno predočiti zašto je ovaj složeni konstrukt okosnica učenja, sveukupne pedagogije odnosa i zdravog odrastanja. Rezultati istraživanja, koji su obuhvatili 119 učenika 5. i 7. razreda, interpretirani su razvojno, kao proces kroz koji se uče i žive djelotvorni odnosi, potiče komunikacija i suradnja, donošenje dobrih odluka te etično i odgovorno ponašanje. Organizacijska i komunikacijska kultura škole, emocionalna i socijalna klima u nastavi, središta su pedagogije odnosa koja teži uvažavanju, otvorenosti, susretljivosti i brižnosti, odnosno uzajamnosti i partnerstvu na svim razinama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Vesna Buljubašić-Kuzmanović, (265822)