Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 822486

Socijalno-emocionalni razvoj učenika i pedagogija odnosa


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Socijalno-emocionalni razvoj učenika i pedagogija odnosa // Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa / Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 288-316


CROSBI ID: 822486 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Socijalno-emocionalni razvoj učenika i pedagogija odnosa
(Students´ social-emotional development and pedagogy of relationships)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa

Urednik/ci
Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2016

Raspon stranica
288-316

ISBN
978-953-8115-04-3

Ključne riječi
emocionalna i socijalna kompetentnost, interakcija, odnosi, škola.
(emotional and social competence, interaction, relationships, school)

Sažetak
Učenje u dinamičnom i otvorenom društvu suočava se sa ekonomskim, medijskim, ekološkim i kulturnim dimenzijama globalnog i cjeloživotnog obrazovanja koje se ne temelje na činjeničnom znanju već na odnosima koje pojedinac gradi i razvija na održivim i demokratskim vrijednostima. Isto tako, promjene u radu i zanimanju odmiču se od opisa pojedinog radnog mjesta i okreću kompetentnosti pojedinca, njegovoj spremnosti na timski rad, suradnju i partnerske odnose. Stoga posljednjih godina raste broj istraživanja u odgoju i obrazovanju koja ističu nužnost snažnijeg razvoja dječjih socijalnih i emocionalnih vještina tijekom školovanja. Cilj je ovog rada ispitati koliko je socijalno-emocionalni razvoj učenika značajna varijabla unutar interakcijsko-komunikacijskog obrasca škole i razvidno predočiti zašto je ovaj složeni konstrukt okosnica učenja, sveukupne pedagogije odnosa i zdravog odrastanja. Rezultati istraživanja, koji su obuhvatili 119 učenika 5. i 7. razreda, interpretirani su razvojno, kao proces kroz koji se uče i žive djelotvorni odnosi, potiče komunikacija i suradnja, donošenje dobrih odluka te etično i odgovorno ponašanje. Organizacijska i komunikacijska kultura škole, emocionalna i socijalna klima u nastavi, središta su pedagogije odnosa koja teži uvažavanju, otvorenosti, susretljivosti i brižnosti, odnosno uzajamnosti i partnerstvu na svim razinama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Citiraj ovu publikaciju

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Socijalno-emocionalni razvoj učenika i pedagogija odnosa // Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa / Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 288-316
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2016) Socijalno-emocionalni razvoj učenika i pedagogija odnosa. U: Bilić, V. & Bašić, S. (ur.) Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa. Zagreb, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 288-316.
@inbook{inbook, author = {Buljuba\v{s}i\'{c}-Kuzmanovi\'{c}, V.}, year = {2016}, pages = {288-316}, keywords = {emotional and social competence, interaction, relationships, school}, isbn = {978-953-8115-04-3}, title = {Students´ social-emotional development and pedagogy of relationships}, keyword = {emotional and social competence, interaction, relationships, school}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font