Socijalno-emocionalni razvoj učenika i pedagogija odnosa (CROSBI ID 56454)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
hrvatski
Socijalno-emocionalni razvoj učenika i pedagogija odnosa
Učenje u dinamičnom i otvorenom društvu suočava se sa ekonomskim, medijskim, ekološkim i kulturnim dimenzijama globalnog i cjeloživotnog obrazovanja koje se ne temelje na činjeničnom znanju već na odnosima koje pojedinac gradi i razvija na održivim i demokratskim vrijednostima. Isto tako, promjene u radu i zanimanju odmiču se od opisa pojedinog radnog mjesta i okreću kompetentnosti pojedinca, njegovoj spremnosti na timski rad, suradnju i partnerske odnose. Stoga posljednjih godina raste broj istraživanja u odgoju i obrazovanju koja ističu nužnost snažnijeg razvoja dječjih socijalnih i emocionalnih vještina tijekom školovanja. Cilj je ovog rada ispitati koliko je socijalno-emocionalni razvoj učenika značajna varijabla unutar interakcijsko-komunikacijskog obrasca škole i razvidno predočiti zašto je ovaj složeni konstrukt okosnica učenja, sveukupne pedagogije odnosa i zdravog odrastanja. Rezultati istraživanja, koji su obuhvatili 119 učenika 5. i 7. razreda, interpretirani su razvojno, kao proces kroz koji se uče i žive djelotvorni odnosi, potiče komunikacija i suradnja, donošenje dobrih odluka te etično i odgovorno ponašanje. Organizacijska i komunikacijska kultura škole, emocionalna i socijalna klima u nastavi, središta su pedagogije odnosa koja teži uvažavanju, otvorenosti, susretljivosti i brižnosti, odnosno uzajamnosti i partnerstvu na svim razinama.
emocionalna i socijalna kompetentnost, interakcija, odnosi, škola.
nije evidentirano
engleski
Students´ social-emotional development and pedagogy of relationships
nije evidentirano
emotional and social competence, interaction, relationships, school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
288-316.
objavljeno
Podaci o knjizi
Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa
Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2016.
978-953-8115-04-3