Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 822474

Integrativna didaktika, generičke kompetencije i priprema studenata za svijet rada


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna; Pažin-Ilakovac, Ružica; Gazibara, Senka
Integrativna didaktika, generičke kompetencije i priprema studenata za svijet rada // Knjiga sažetaka - Didaktički izazovi II - Je li novo staro?
Osijek, 2016. str. 23-25 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


Naslov
Integrativna didaktika, generičke kompetencije i priprema studenata za svijet rada
(Integrative didactics, generic competences and preparation of students for the world of work)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Pažin-Ilakovac, Ružica ; Gazibara, Senka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Knjiga sažetaka - Didaktički izazovi II - Je li novo staro? / - Osijek, 2016, 23-25

Skup
Didaktički izazovi II - Je li novo staro?

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20. - 21. 05. 2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Integrativna didaktika; kompetencije; studenti; svijet rada; visoko obrazovanje
(Competencies; higher education; integrative pedagogy; students; the world of work)

Sažetak
Suvremeni teoretičari i analitičari obrazovanja, ali i zapošljavanja, osim stručnih naglašavaju važnost i generičkih kompetencija, njihovu fleksibilnost, multifunkcionalnost i prenosivost u razvoju kulturnog, društvenog, ljudskog i intelektualnog kapitala. Jedna je od glavnih sastavnica tog pristupa promocija ključnih kompetencija potrebnih za tržište rada i cjeloživotno učenje. Prenosive su i primjenjive u različitim kontekstima učenja koji omogućavaju postići ciljeve, riješiti probleme i različite vrste zadataka te pripremiti studente za svijet rada i zapošljavanje. Integrativna didaktika kao teorija povezivanja i djelovanja, cjelokupan sustav odgoja i obrazovanja usmjerava na razvojne procese "znati", "činiti" i "biti". Znati se odnosi na ishode učenja unutar disciplina, činiti na ishode učenja koji povezuju discipline, a biti na ishode učenja koji nadilaze discipline. Mondisciplinarno, kros-disciplinarno i integrativno povezivanje potiče metakognitivno i samoregulirano učenje, doprinosi razvoju funkcionalnog, korisnog i uporabljivog znanja u svakodnevnom životu. Cilj je ovoga rada ispitati koliko se u studijskim programima nastavničkog smjera posvećuje pažnja i vrijeme razvoju generičkih kompetencija te razvidno predočiti njihov doprinos pripremi studenata za svijet rada. Uzorak je obuhvatio 60 (92%) studenata 1. i 2. godine dvopredmetnog diplomskog studija pedagogije. Rezultati istraživanja pokazuju da se tijekom studiranja najviše potiče razvoj interpersonalnih, zatim instrumentalnih, a najmanje sistemskih kompetencija studenata. Sistemske kompetencije ključne su za društvene i kulturne transakcije, integraciju i partnerstvo, rješavanje problema te primjenu znanja u praksi. Potrebno je posvetiti više pažnje i vremena poticanju njihova razvoja tijekom studiranja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek