Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poticanje dječjeg likovnog stvaralaštva i mašte u komunikaciji s kulturnom baštinom (CROSBI ID 229623)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Pivac, Dunja Poticanje dječjeg likovnog stvaralaštva i mašte u komunikaciji s kulturnom baštinom // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 ; tematski br (2016), 347-356

Podaci o odgovornosti

Pivac, Dunja

hrvatski

Poticanje dječjeg likovnog stvaralaštva i mašte u komunikaciji s kulturnom baštinom

U radu se naglašava neosporna potreba djece za komuniciranjem s okolinom. Jedan od oblika komunikacije potreban djeci je i likovna ekspresija kojom se ona spontano neverbalno izražavaju još od rane životne dobi. Tijekom obvezne osnovne škole, u nastavnom predmetu Likovna kultura, razvija se likovni govor djece kroz zadatke sadržane u nastavnim temama koje su određene nastavnim planom i programom. Zapitali smo se, kako učenike u dobi od jedanaest, dvanaest godina upoznavati s kulturnom baštinom koja je često i sastavni dio njihovog okruženja, a da im pritom omogućimo likovni dijalog? Kao polazište za ostvarenje spomenutog dijaloga tijekom nastave likovne kulture, učenici su koristili odabrane fotografije kulturne baštine. Fotografija kao slika stvarnosti imala je za učenike prednost pred realnošću predmeta ili objekta, jer su na sliku baštine sami mogli intervenirati, po želji: mijenjati, dopunjavati, interpretirati. Na taj su način, učenici prestali biti pasivni promatrači kulturne baštine. Dapače, postali su njeni aktivni su-stvaratelji. Tako ostvarena likovna komunikacija s baštinom potakla je dječje likovno stvaralaštvo i maštu suprotstavljajući ih uniformnom i šabloniziranom vizualnom komuniciranju kojem su današnja djeca izložena kao vodeći korisnici masovnih i novih medija.

fotografija; kulturna baština; likovni dijalog

nije evidentirano

engleski

Encouraging Visual Art Creativity and Imagination of Children in Communication with Cultural Heritage

nije evidentirano

photography; cultural heritage; visual art dialogue

nije evidentirano

Podaci o izdanju

65 ; tematski br

2016.

347-356

objavljeno

0037-654X

1849-532X

Povezanost rada

Pedagogija