Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 822378

Poticanje dječjeg likovnog stvaralaštva i mašte u komunikaciji s kulturnom baštinom


Pivac, Dunja
Poticanje dječjeg likovnog stvaralaštva i mašte u komunikaciji s kulturnom baštinom // Školski vjesnik - Časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 65 ; tematski broj (2016), 347-356 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 822378 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poticanje dječjeg likovnog stvaralaštva i mašte u komunikaciji s kulturnom baštinom
(Encouraging Visual Art Creativity and Imagination of Children in Communication with Cultural Heritage)

Autori
Pivac, Dunja

Izvornik
Školski vjesnik - Časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1848-0756) 65 ; tematski broj (2016); 347-356

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
fotografija; kulturna baština; likovni dijalog
(photography; cultural heritage; visual art dialogue)

Sažetak
U radu se naglašava neosporna potreba djece za komuniciranjem s okolinom. Jedan od oblika komunikacije potreban djeci je i likovna ekspresija kojom se ona spontano neverbalno izražavaju još od rane životne dobi. Tijekom obvezne osnovne škole, u nastavnom predmetu Likovna kultura, razvija se likovni govor djece kroz zadatke sadržane u nastavnim temama koje su određene nastavnim planom i programom. Zapitali smo se, kako učenike u dobi od jedanaest, dvanaest godina upoznavati s kulturnom baštinom koja je često i sastavni dio njihovog okruženja, a da im pritom omogućimo likovni dijalog? Kao polazište za ostvarenje spomenutog dijaloga tijekom nastave likovne kulture, učenici su koristili odabrane fotografije kulturne baštine. Fotografija kao slika stvarnosti imala je za učenike prednost pred realnošću predmeta ili objekta, jer su na sliku baštine sami mogli intervenirati, po želji: mijenjati, dopunjavati, interpretirati. Na taj su način, učenici prestali biti pasivni promatrači kulturne baštine. Dapače, postali su njeni aktivni su-stvaratelji. Tako ostvarena likovna komunikacija s baštinom potakla je dječje likovno stvaralaštvo i maštu suprotstavljajući ih uniformnom i šabloniziranom vizualnom komuniciranju kojem su današnja djeca izložena kao vodeći korisnici masovnih i novih medija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Split

Profili:

Avatar Url Dunja Pivac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pivac, Dunja
Poticanje dječjeg likovnog stvaralaštva i mašte u komunikaciji s kulturnom baštinom // Školski vjesnik - Časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 65 ; tematski broj (2016), 347-356 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Pivac, D. (2016) Poticanje dječjeg likovnog stvaralaštva i mašte u komunikaciji s kulturnom baštinom. Školski vjesnik - Časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 65 ; tematski broj, 347-356.
@article{article, author = {Pivac, D.}, year = {2016}, pages = {347-356}, keywords = {fotografija, kulturna ba\v{s}tina, likovni dijalog}, journal = {\v{S}kolski vjesnik - \v{C}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {65 ; tematski broj}, issn = {1848-0756}, title = {Poticanje dje\v{c}jeg likovnog stvarala\v{s}tva i ma\v{s}te u komunikaciji s kulturnom ba\v{s}tinom}, keyword = {fotografija, kulturna ba\v{s}tina, likovni dijalog} }
@article{article, author = {Pivac, D.}, year = {2016}, pages = {347-356}, keywords = {photography, cultural heritage, visual art dialogue}, journal = {\v{S}kolski vjesnik - \v{C}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {65 ; tematski broj}, issn = {1848-0756}, title = {Encouraging Visual Art Creativity and Imagination of Children in Communication with Cultural Heritage}, keyword = {photography, cultural heritage, visual art dialogue} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts
  • ProQuest, Periodical Acquisitions, Michigan





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font