Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Utjecaj predznanja na točnost klasifikacije i metakognitivno nadgledanje (CROSBI ID 636579)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Žauhar, Valnea ; Bajšanski, Igor ; Domijan, Dražen Utjecaj predznanja na točnost klasifikacije i metakognitivno nadgledanje // XXII naučni ekup: Empirijska istraživanja u psihologiji / Lazarević, Ljiljana i sur. (ur.). Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2016. str. 56-57

Podaci o odgovornosti

Žauhar, Valnea ; Bajšanski, Igor ; Domijan, Dražen

hrvatski

Utjecaj predznanja na točnost klasifikacije i metakognitivno nadgledanje

Problem ovog istraživanja bio je ispitati utjecaj vrste aktiviranog predznanja na točnost i metakognitivno nadgledanje klasifikacije pojedinih obilježja pripadnika kategorije tijekom procesa učenja. Eksperiment se sastojao od tri faze kategorijalnog učenja i tri faze transfera. Korištena je paradigma aktivacije minimalne količine predznanja. U fazama učenja zadatak ispitanika bio je klasificirati podražaje sastavljene od verbalnih opisa izmišljenih kategorija. Svaki se pripadnik kategorije sastojao od pet obilježja koja su karakteristična za jednu kategoriju jer se unutar nje javljaju češće i jednog jedinstvenog obilježja koje se javlja isključivo unutar te kategorije čime se aktivira predznanje (sukladno ili konfliktno). Svaku fazu učenja slijedila je faza transfera. U fazi transfera, zadatak ispitanika bio je klasificirati pojedino prezentirano obilježje s obzirom na čestinu javljanja u određenoj kategoriji te procijeniti sigurnost u točnost klasifikacije na skali od 1 do 7. Provedene su dvije trosmjerne analize varijance s ponovljenim mjerenjima na faktorima vrsta obilježja (karakteristična, jedinstvena) i faza transfera (tri faze transfera), te nezavisnim grupama na faktoru vrsta aktiviranog predznanja (sukladno, konfliktno). Dobivene su značajne trosmjerne interakcije vrste aktiviranog predznanja, faze transfera i vrste obilježja na točnost klasifikacije (F(2, 96) = 6.79, p < .01) te na procjene sigurnosti (F(2, 96) = 3.14, p < .05). U prvoj fazi transfera u uvjetu aktivacije sukladnog predznanja točnost klasifikacije i procjene sigurnosti više su za jedinstvena obilježja, dok su u uvjetu aktivacije konfliktnog predznanja više za karakteristična obilježja. U drugoj i u trećoj fazi transfera, točnost klasifikacije podjednaka je za obje vrste obilježja u oba eksperimentalna uvjeta. Procjene sigurnosti u točnost klasifikacije u drugoj su fazi u uvjetu aktivacije sukladnog predznanja i dalje više za jedinstvena obilježja, dok su u uvjetu aktivacije konfliktnog predznanja podjednake za dvije vrste obilježja. U trećoj su fazi procjene podjednake za obje vrste obilježja u oba eksperimentalna uvjeta. Dobiveni rezultati su u skladu s integrativnim pristupom kategorijalnom učenju prema kojem su predznanje i učenje temeljeno na čestini pojavljivanja obilježja u interakciji tijekom procesa učenja. Pri tome, metakognitivno nadgledanje točnosti klasifikacije efikasno je neovisno o vrsti aktiviranog predznanja.

sukladno predznanje ; konfliktno predznanje ; točnost klasifikacije ; metakognitivno nadgledanje ; integrativni pristup kategorijalnom učenju

nije evidentirano

engleski

The effect of prior knowledge on classification accuracy and metacognitive monitoring

nije evidentirano

consistent prior knowledge ; inconsistent prior knowledge ; ladno predznanje ; classification accuracy ; metakognitive monitoring ; integrated learning view

nije evidentirano

Podaci o prilogu

56-57.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XXII naučni ekup: Empirijska istraživanja u psihologiji

Lazarević, Ljiljana i sur.

Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu

Podaci o skupu

XXII Empirijska istraživanja u psihologiji

predavanje

01.01.2016-01.01.2016

Beograd, Srbija

Povezanost rada

Psihologija