Komentar na Prijedlog nacionalnog kurikuluma glazbenoga predmeta glazbena kultura i glazbena umjetnost (CROSBI ID 229521)
Prilog u časopisu | ostalo
Podaci o odgovornosti
Rojko, Pavel
hrvatski
Komentar na Prijedlog nacionalnog kurikuluma glazbenoga predmeta glazbena kultura i glazbena umjetnost
Stručna radna skupina (SRS) za izradu kurikuluma predmeta glazbena kultura i glazbena umjetnost sastavila je dokument koji treba odbaciti u cijelosti. Prihvaćanje toga dokumenta značilo bi vraćanje glazbene nastave u osnovnoj školi i gimnaziji pedeset godina unatrag. Bilo bi to vraćanje na model aktivnog muziciranja koji je u našoj glazbenopedagoškoj literaturi jasno prokazan kao neuspješan i neostvariv u općeobrazovnoj škole. Članovi SRS-a pokazali su, da ne poznaju glazbenopedagošku literaturu, da im nije poznata bît glazbene nastave, da ne znaju estetiku glazbe, a, po svoj prilici, ne poznaju ni glazbu. Tekst su ispunili mnoštvom praznih, deklarativnih fraza, sastavivši tako tekst koji ni metodološki nije kurikulum nego neka vrsta opširnog pseudotraktata natrpanog svim i svačim čega su se samo mogli dosjetiti. Posebno su problematične nastavne „domene“ Izražavanje glazbom i uz glazbu, i Glazba u kontekstu te sasvim nebulozni, apsurdni „odgojno-obrazovni ishodi“ prikazani na četrdeset dvjema (42) tablicama.
Pogrešna koncepcija (vraćanje na staro); traktat umjesto kurikuluma; ishodi; „domene.”
Da bi se sasvim razumjelo tekst, potrebno je imati pri ruci, ili bar pogledati Prijedlog nacionalnog kurikuluma glazbenoga predmeta glazbena kultura i glazbena umjetnost koji se može naći na internetu, ali i u istom broju Tonova u kojemu je i ovaj Komentar.
engleski
Comment on the Proposal of the national curriculum of music education in the elementary school and gymnasium
nije evidentirano
Wrong conception (return to the old concept); treatise instead of curriculum; outcomes; „domains” (of learning).
nije evidentirano